Просимо мешканців громади ознайомитися з оновленим проектом Плану соціально-економічного розвитку Микулинецької ОТГ на 2018 рік!

  • 1602

Результат пошуку зображень за запитом "громадське обговорення"
Просимо Вас ознайомитися зі змістом даного документу. Якщо у Вас будуть зауваження або пропозиції, ви можете викласти їх письмово і принести за адресою Микулинецької селищної ради (вул.Степана Бандери 11) або  електронним листом на е-мейл селищної ради - 04396302@mail.gov.ua (з приміткою у темі листа "Щодо Плану СЕР громади")
 

 

 

ПРОЕКТ

 

План соціально-економічного розвитку Микулинецької
об’єднаної територіальної громади

на 2018 рік

  1. ВСТУП

План соціально-економічного розвитку Микулинецької об’єднаної територіальної громади на 2018 рік (надалі План) розроблений виконавчим комітетом на основі аналізу поточної ситуації в господарському комплексі об’єднаної громади виходячи із загальної соціально-економічної ситуації, що склалася на відповідній території, з урахуванням можливостей та місцевих ресурсів, відповідно до пріоритетних напрямків розвитку населених пунктів об’єднаної територіальної громади.

 Програма розроблена на підставі Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні”; Закон України “Про добровільне об’єднання територіальних громад”;  Закону України «Про державне прогнозування та розроблення програм економічного і соціального розвитку України» від 23.03.2000 р. № 1602- ІІІ; постанови Кабінету Міністрів України від 26 квітня 2003 р. № 621 «Про розроблення прогнозних і програмних документів економічного і соціального розвитку та складання проекту державного бюджету»; Постановаи КМУ “Про схвалення Прогнозу економічного і соціального розвитку України на 2018 - 2020 роки” від 31 травня 2017 року № 411; Наказу Мінрегіону України “Про затвердження методичних рекомендацій щодо формування і реалізації прогнозних та програмних документів соціально-економічного розвитку об'єднаної територіальної громади” від 30 березня 2016 року № 75.

В основі проекту Програми враховані ключові положення, визначені Стратегією розвитку Тернопільської області на період до 2020 року (затверджена рішенням Тернопільської обласної ради від 04.01.2016 № 28) та Планом заходів з реалізації у 2018-2020 роках Стратегії розвитку Тернопільської області на період до 2020 року (затверджений рішенням Тернопільської обласної ради від 02.08.2017 № 694).

Мета Плану - вироблення та втілення єдиної політики розвитку Микулинецької об’єднаної територіальної громади у 2018 році в контексті єдиної політики розвитку Теребовлянського району та Тернопільської області, що вимагатиме реалізації пріоритетів у соціальній та економічних сферах із запровадженням чіткої взаємодії з усіма гілками влади.

Основною метою Плану є створення умов для повноцінного функціонування об’єднаної громади.

  1. АНАЛІТИЧНА ЧАСТИНА

Микулинецька об’єднана територіальна громада утворена 12 серпня 2015 року в рамках адміністративно-територіальної реформи 2015 року. До складу громади увійшли населені пункти: смт. Микулинці та села Ладичин, Дворіччя, Воля, Заздрість, Кривки, Конопківка.

Микулинецька об’єднана територіальна громада згідно з адміністративно-територіальним устроєм України входить до складу Теребовлянського району Тернопільської області.

Відстань від адміністративного центру громади до районного центру — 12 км. Відстань від адміністративного центру громади до обласного центру — 20 км.

Територія селищної громади є нерозривною, i межі визначаються по зовнішніх межах юрисдикції рад територіальних громад, що об’єдналися (смт. Микулинці та села Ладичин, Дворіччя, Воля, Заздрість, Кривки, Конопківка)

Територія громади межує:

1. північного сходу — с. Прошова Тернопільського району;

2. північного заходу — с. Настасів Тернопільського району;

3. півночі — с. Лучка Теропільського району;

4. сходу — с. Остальці Тереобвлянського району;

5. півдня — смт. Дружба Теребовлянського району;

6. заходу — с. Багатківці Теребовлянського району.

Територія громади займає площу 94 км2.

Населення громади становить 7993 чоловік, при цьому динаміка являється негативною i становить близько 2%. Переважна частина населення зайнята у сільському господарстві та його переробці. Основою зайнятості населення є робота на ТДВ «Булат», ТОВ «Микулинецький Бровар», ТОВ «Микулинецький Бровар Плюс» ТДВ «Микулинецьке» ПАП «Тернопільське», ПП «Прогрес Агро», санаторій «Медобори», ПП «Катруб», ТОВ «Микулинецький хлібзавод», Теребовлянське РАЙСТ, ТОВ «Микулинецьке АПТ 16144».

Через території громади проходить залізничне сполучення Південно-західної залізниці. Основним автомобільним сполученням є автомобільний шлях Тернопіль – Чернівці.

Основою промислової та економічної інфраструктури є наявність базових потужностей на ТДВ «Булат», ТОВ «Микулинецький Бровар», ТДВ «Микулинецьке», ПАП «Тернопільське», санаторій «Медобори», ТОВ «Микулинецький хлібзавод», Теребовлянське РАЙСТ.

На території Микулинецької ОТГ діє ряд приватно-орендних господарств, приватних підприємств та фізичних осіб підприємців.

Інформація щодо закладів соціальної сфери громади:

Кількість закладів, що утримуються за рахунок бюджету органів місцевого самоврядування

у тому числі:

 

  • загальноосвітніх навчальних закладів I—III ступеня

1

  • загальноосвітніх навчальних закладів I—II ступеня

2

  • загальноосвітніх навчальних закладів I ступеня

2

  • дошкільних навчальних закладів

3

  • закладів позашкільної освіти

1

  • закладів культури

6

  • фельдшерсько-акушерських пунктів

3

  • амбулаторій, поліклінік

3

  • лікарень

1

  • станцій швидкої допомоги

1

Фінансово-бюджетна ситуація об’єднаної територіальної громади

Основними джерелами фінансування діяльності Микулинецької селищної ради у 2017 році були власні доходи у сумі 10220,800 тис.грн. Уточнений річний план становив 14260,000 тис.грн., відсоток виконання річного бюджету станом на 01.11.2017 року становить 111%. Освітня субвенція у сумі 9982,000 тис.грн., медична субвенція у сумі 6027,900 тис.грн.

Одним із основних чинників фінансової допомоги громаді з боку держави є виділення коштів інфраструктурної субвенції для розвитку ОТГ. Микулинецька громада отримала даної субвенції на суму 2,4354 млн.грн., за рахунок яких у поточному році реалізовується  2 інфраструктурних проекти.

Протягом 2016-2017 років було реалізовано ряд проектів у сферах водопостачання, благоустрою території ОТГ, реконструкції та капітального ремонту об’єктів інфраструктури за рахунок місцевого бюджету, державної субвенції та коштів інвесторів. Це значно покращило умови проживання для жителів сіл громади.

 

SWOT – аналіз громади

Сильні сторони

Слабкі сторони

Вдале географічне розташування та привабливі ландшафти

Відсутність привабливих туристичних пропозицій

 

Наявність сірководневих джерел

Відсутність реклами

Діючі рекреаційні заклади

Поганий стан пам’яток архітектури

 

Наявність туристично-привабливих об’єктів

Відсутність інфраструктури ринкових послуг

 

Історичний міський статус Микулинець

 

Недостатність у селах громади переробних підприємств с/г продукції та мережі збуту

 

Наявність автотранспортного підприємства

Низька народжуваність та негативний механічний приріст населення

 

Наявність підприємства з вивозу побутових відходів

Відсутність або низький рівень водозабезпечення сільських територій

 

Наявність великого брендового підприємства

Низький рівень доходів населення

 

Вирощування овочів та фруктів

Низька соціальна активність населення

 

Наявність сировинної бази молока

Поганий стан внутрішніх доріг у громаді

 

Наявність діючих промислових підприємств

Забруднення  території через діяльність промислових підприємств

 

Наявність комплексного позашкільного навчально-виховного закладу для дітей та юнацтва

Відсутність досвіду залучення позабюджетних коштів

 

Можливості громади

Загрози громади

Розвиток курортно-оздоровчого потенціалу громади

Залежність від дотацій державного бюджету

Розвиток туристичної галузі (в т.ч. культурно-історичного та релігійного спрямування)

Нестабільність законодавства України

Залучення державних та позабюджетних коштів для реконструкції історичних пам’яток

 

Відтік населення продуктивного віку за межі громади

Можливість створення комплексу соціальних та адміністративних послуг

 

Нестабільність політичної ситуації в Україні

Розвиток переробки с/г продукції на території громади

Зменшення рівня питних ґрунтових вод

Розвиток талановитої молоді; оздоровлення і активного відпочинку дітей та юнацтва на базі існуючих інститутів

 

 Загроза монополізації ринку збуту

Розвиток інфраструктури для культурного, змістовного  відпочинку

 

Критичне скорочення купівельної спроможності мешканців громади

Зростання попиту на екологічно чисту сг продукцію

 

Можливість використання альтернативних джерел енергозабезпечення

 

  1. ЦІЛІ ТА ПРІОРИТЕТИ РОЗВИТКУ ОБ’ЄДНАНОЇ ТЕРИТОРІАЛЬНОЇ ГРОМАДИ

В процесі опрацювання матеріалів діагностики стану громади, в рамках обговорення Стратегічної групи та із врахуванням результатів соціологічного дослідження думки мешканців було визначено два стратегічні пріоритети, які повинні стати підставою майбутнього розвитку Микулинецької об’єднаної громади. Цими пріоритетами є:

  • Розвиток місцевої економіки
  • Підвищення якості життя, середовищ і якості послуг для мешканців громади

Сформульовані таким чином пріоритети становлять одночасно головні цілі Стратегії, в рамках яких громада повинна сконцентрувати левову частку власних ресурсів: фінансових, трудових, часових. При цьому, кожен із зазначених пріоритетів містить перелік операційних цілей, поетапне досягнення яких є запорукою досягнення цілей стратегічного рівня. Таким чином, змістовне наповнення діяльності, передбачене у часових рамках реалізації Стратегії розвитку до 2025 р., є завершеним та таким, яке дозволятиме об’єднаній громаді досягнути максимального ефекту від використання апріорі обмежених ресурсів.

Структура операційних цілей в рамках стратегічної цілі 1 «Розвиток місцевої економіки» є такою:

 

Рисунок. Структура цілей стратегічного напряму 1

Фото без опису

 

Стратегічна ціль 1

РОЗВИТОК МІСЦЕВОЇ ЕКОНОМІКИ

Стратегічна ціль скерована на формування економічної бази Микулинецької громади. Підставами для успішного розвитку економічного і підприємницького потенціалу є наявність успішних виробничих підприємств на території громади («Микулинецький Бровар», Микулинецький ливарний завод «Булат», фермерські господарства у сільських територіях тощо), що водночас формують інвестиційну привабливість громади; наявність вільних земельних ділянок для інвесторів; велика площа родючих земель с/г призначення; сприятливі умови для годівлі домашньої худоби; потужний рекреаційно-туристичний потенціал, в т.ч. два діючі бальнеологічні комплекси – водолікарня та санаторій «Медобори», наявність на території громади привабливих туристичних об’єктів – залишків замку, костелу Пресвятої Трійці, колишнього Палацу графа Рея,   Музейно-меморіальний комплекс Кардинала Йосифа Сліпого у селі Заздрість. Задіяння всього економічного потенціалу громади на її економічне зростання є призначенням СЦ 1.

Операційна ціль 1.1 Розвиток підприємництва на сільських територіях

Одним з факторів негативних демографічних тенденцій у сільських територіях громади є відсутність робочих місць та, відповідно, низький рівень доходів домогосподарств. В той самий час тут існує значний підприємницький потенціал та наявні природні ресурси. Ціль скерована на підвищення доданої вартості виробленої с/г продукції шляхом створення ліній її переробки, зокрема, у формі кухонних інкубаторів у формі комунальної власності. Передбачається, що послугами комунального кухонного інкубатора зможе скористатись будь-який мешканець громади відповідно до спеціалізації бізнес-інкубатора. Передбачається у середньостроковій перспективі створити 3 кухонні інкубатори у поселеннях громади: міні-сироварня у Заздрості, переробка м’яса у Дворіччі та інкубатор для засушування і  переробки овочів та фруктів у с. Ладичин.

Дрібнотоварна продукція кухонних інкубаторів буде реалізуватися під час культурно-масових заходів, їх споживачами стануть пацієнти бальнеологічних курортів. Також в перспективі продукція під місцевим брендом буде реалізовуватися на ринках і торгових закладах Тернополя та  області. 

Операційна ціль 1.2 Розвиток туризму

Підставою для вибору цілі став туристичний та оздоровчий потенціал громади. В межах цілі передбачено створення нових місцевих туристичних продуктів (нові об’єкти, маршрути, масові події в туристично привабливих локаціях), подальший розвиток лікувально-оздоровчої сфери, інтеграція туристичної пропозиції громади в регіональну туристичну пропозицію. Також важливим стане просування туристичного потенціалу громади на туристичних ринках.

Операційна ціль 1.3 Розвиток підприємництва та системи підтримки МСБ

Підприємницький та інвестиційний потенціал громади великий, однак, у громаді відсутні інструменти його розвитку і підтримки. В межах операційної цілі передбачено створення окремої структури економічного розвитку у формі Ресурсного Центру розвитку громади, базовими функціями якого стануть підготовка інвестиційних пропозицій та навчально-консультаційна підтримка місцевих підприємців. Додатковим інструментом підтримки підприємницьких ініціатив у громаді повинна стати Економічна Рада громади як консультативно-дорадчий орган місцевої ради. До складу Ради будуть включені керівники діючих успішних підприємств, експерти, підприємці. Рада працюватиме на громадських засадах.

 

 

Структура операційних цілей в рамках стратегічної цілі 2 «Підвищення якості життя,середовищ і якості послуг для мешканців громади» є такою:

 

Рисунок. Структура цілей стратегічного напряму 2

Фото без опису

Стратегічна ціль 2

ПІДВИЩЕННЯ ЯКОСТІ ЖИТТЯ,СЕРЕДОВИЩ І ЯКОСТІ ПОСЛУГ ДЛЯ МЕШКАНЦІВ ГРОМАДИ

Реалізація стратегічної цілі 2 пов’язана із значним пониженням привабливості громади за останні кілька кризових десятиліть як місця для ведення бізнесу для підприємців та потенційних інвесторів, місця проживання та місця відпочинку для мешканців, гостей та потенційних туристів. Окрім загальновідомих зовнішніх соціально-економічних факторів занепаду соціальної та інженерної інфраструктури, які мали місце, фатальною причиною декапіталізації інфраструктури і будинків громади були результати сильних тектонічних струсів в 2002 році. Критичним для розвитку громади наслідком цього є прогресуючий відплив мешканців, особливо молоді. Тому найважливішим фактором розвитку громади виступає покращення життя мешканців шляхом відновлення місць громадського користування в населених пунктах громади, особливо сільських, та покращання доступу до публічних послуг. Новими викликами для громади стають необхідність формування нових комунальних служб, а також нової транспортної системи в межах всіх поселень. Ключовим елементом підвищення привабливості громади є відновлення центральної садиби громади – міста Микулинець та підсилення його міських функцій для всієї громади.

Операційна ціль 2.1 Вдосконалення транспортної системи та модернізація технічної (інженерної) інфраструктури

Необхідність будови комунікацій всередині громади, зручного сполучення сільських поселень з центральною садибою, покращання стану доріг стали однією з підстав для вибору операційної цілі 2.1. В межах цілі передбачається запуск внутрішнього автобусного маршруту по громаді, відновлення найкритичніших внутрішніх доріг в Микулинцях.  Проблемним у місті відзначається критичний стан інженерної  інфраструктури , зокрема, очисних споруд, що завдає шкоди навколишньому середовищу і стає фактором потенційної епідемологічної загрози. Відповіддю на цю потенційну загрозу стане проект модернізації міських очисних споруд. Також в межах цілі передбачається модернізація технічної складової об’єктів соціальної сфери.

Операційна ціль 2.2 Підвищення якості публічних послуг та інституційний розвиток громади

Однією з найважливіших функцій громади є надання її мешканцям публічних послуг, в т.ч. соціальних, комунальних і адміністративних. В межах цілі передбачається створення ЦНАП, а також нових комунальних служб громади. Найбільша кількість проектів в межах цілі буде скеровано на покращання стану об’єктів соціальної сфери – реконструкція і термомодернізація будівель, заміна покрівлі в школах та ДНЗ, капітальний ремонт спортивних залів, побудова нових спортивних майданчиків в школах тощо. Зважаючи на значний обсяг капіталовкладень у цю сферу, громада буде активно залучати кошти із зовнішніх джерел, - насамперед це ДФРР, бюджет області, кошти міжнародних донорів тощо.

Операційна ціль 2.3 Відновлення центру міста та відродження сіл

Внаслідок тривалого занепаду стану громадських і житлових будівель в Микулинцях, її центральна частина набула непривабливого вигляду та втратила свою функціональність як найважливішого громадського простору міста і громади в цілому. Центральна площа розтинається навпіл головною магістраллю, яка з’єднує місто з Тернополем і Теребовлею, внаслідок чого уторились дві незалежні частини, які впродовж десятиліть просторово розвивались незалежно одна від одної, руйнуючи єдиний простір площі. В межах цілі передбачається відновити центральну площу як єдиного громадського простору, побудувати нову об’їзну дорогу, здійснити комплексну реконструкцію площі через архітектурно-будівельний конкурс та із широким залученням громадськості. Площа  має постати як модерний громадський простір, привабливий для підприємців (для розвитку закладів торгівлі і послуг), для мешканців, гостей і туристів як головне місце масових подій. Також у місті буде реконструйовано легкоатлетичний відкритий стадіон та побудовано нові спортивні майданчики. Важливим компонентом цілі є також відродження сіл громади: там планується створити нові громадські простори шляхом  реконструкції центральних площ і скверів.

Сфери, які на думку мешканців громади повинні отримати першочергову підтримку зі сторони влади (відповідно до результатів опитування, що було проведене у громаді в 2017 році фондом USAID):

Фото без опису

  1. ОСНОВНІ ЗАВДАННЯ ТА МЕХАНІЗМИ РЕАЛІЗАЦІЇ ПЛАНУ СОЦІАЛЬНО-ЕКОНОМІЧНОГО РОЗВИТКУ ОБ’ЄДНАНОЇ ТЕРИТОРІАЛЬНОЇ ГРОМАДИ

Завдання Плану соціально-економічного розвитку

Заходи
Плану соціально економічного розвитку

Виконавець

Строк виконання

Обсяг фінансування, тис.грн.

Джерела фінансування

Показники виконання

Операційна ціль 1.1 Розвиток підприємництва на сільських територіях

Створення кухонного інкубатора-сироварні  в с. Заздрість

Микулинецька селищна рада, староста с.Заздрість

2018 р.

1200,000

 

450,000

 

Грант програми DOBRE,

Микулинецька селищна рада

Кількість робочих місць у громаді, чол.

Операційна ціль 1.2 Розвиток туризму

Капітальний ремонт центральної площі в смт. Микулинці

Микулинецька селищна рада

Березень-Травень 2018

1164,000

Місцевий бюджет

Кількість заходів на площі для мешканців громади, один.

Операційна ціль 1.2 Розвиток туризму

Облаштування відпочинкової зони в смт.Микулинці на березі річки Серет біля колишнього млина

Микулинецька селищна рада

Травень-червень 2018

100,000

Місцевий бюджет

Кількість туристів у громаді, чол.

Операційна ціль 2.1 Вдосконалення транспортної системи та модернізація технічної (інженерної) інфраструктури

Встановлення мережі велопарковок біля громадських місць та установ в усіх населених пунктах громади

Микулинецька селищна рада, ГО «Микулинецька ініціатива»

Травень-червень 2018

88,000

Місцевий бюджет

Підвищення кількості осіб, що ведуть здоровий спосіб життя

Операційна ціль 2.1 Вдосконалення транспортної системи та модернізація технічної (інженерної) інфраструктури

Проведення вуличного освітлення у с.Заздрість

Микулинецька селищна рада, староста с.Заздрість

Вересень 2018

100,000

Місцевий бюджет

Протяжність ліній вуличного освітлення,  км.

Операційна ціль 2.1 Вдосконалення транспортної системи та модернізація технічної (інженерної) інфраструктури

Будівництво розвідувально-експлуатаційної свердловини для водопостачання у с.Конопківка

Микулинецька селищна рада

Липень 2018

100,000


696,400

Місцевий бюджет

Державний бюджет (кошти на соціально-економічний розвиток)

Кількість домогосподарств, забезпечених централізованим водопостачанням

Операційна ціль 2.1 Вдосконалення транспортної системи та модернізація технічної (інженерної) інфраструктури

Придбання техніки для обслуговування доріг (Трактор МТЗ-82 з допоміжним обладнанням)

Микулинецька селищна рада

Травень 2018

700,000

Місцевий бюджет

Наповненість статутного фонду комунального підприємства

Операційна ціль 2.1 Вдосконалення транспортної системи та модернізація технічної (інженерної) інфраструктури

Поточний ремонт дороги «Микулинці – Дворіччя»

Микулинецька селищна рада

Квітень-жовтень 2018

600,000


600,000

Місцевий бюджет, 

Державний бюджет

Протяжність відремонтованих у звітному році доріг з твердим покриттям місцевого значення, км.

Операційна ціль 2.1 Вдосконалення транспортної системи та модернізація технічної (інженерної) інфраструктури

Капітальний ремонт вул. Галицька в смт.Микулинці Теребовлянського району Тернопільської області

Микулинецька селищна рада

Квітень-жовтень 2018

1120,000

 

 

40,000

Державний бюджет (кошти на соціально-економічний розвиток),

Місцевий бюджет

Протяжність відремонтованих у звітному році доріг з твердим покриттям місцевого значення, км.

Операційна ціль 2.1 Вдосконалення транспортної системи та модернізація технічної (інженерної) інфраструктури

Капітальний ремонт вул.. 8 Березня та вул. Балканська в смт.Микулинці

Микулинецька селищна рада

Травень-жовтень 2018

2435,000

 

 


510,000

Державний бюджет (субвенція на розвиток інфраструктури)

Місцевий бюджет

Протяжність відремонтованих у звітному році доріг місцевого значення з твердим покриттям, км

Операційна ціль 2.3 Відновлення центру міста та відродження сіл

Облаштування спортивно-гімнастичного комплексу у с.Ладичин

Микулинецька селищна рада, староста с.Ладичин

Квітень 2018

47,600

Місцевий бюджет

Підвищення кількості осіб, що ведуть здоровий спосіб життя

ВСЬОГО

9951,0

 

 

 

5. МОНІТОРИНГ ТА ОЦІНКА ЕФЕКТИВНОСТІ РЕАЛІЗАЦІЇ ПЛАНУ  СОЦІАЛЬНО-ЕКОНОМІЧНОГО РОЗВИТКУ МИКУЛИНЕЦЬКОЇ  ОТГ

Для об’єктивної оцінки результативності реалізації плану необхідно ввести ряд індикаторів, що могли б візуалізувати отримані результати. Дані індикатори не є цілком об’єктивними, та за умов обмеженості джерел отримання інформації залишаються найбільш доступними.

Відповідно до вищезазначених завдань реалізації плану індикаторами результативності будуть:

- активізація робіт з залучення коштів міжнародної технічної допомоги та благодійних фондів для реалізації соціально-економічних проектів;

- забезпечення населених пунктів громади містобудівною документацією, що дасть можливість поліпшити інвестиційну ситуацію та визначити перспективи  розвитку територій;

- формування активного бізнес-середовища та громадянської свідомості підприємців;

- забезпечення сталого функціонування та розвитку житлово-комунального господарства;

- активне впровадження енергозберігаючих технологій, засобів обліку і регулювання споживання тепла, газу та електроенергії;

- поліпшення торгівельно-побутового обслуговування сільського населення;

- збереження історико-архітектурної та культурної спадщини, розвиток туристично-рекреаційного потенціалу;

- сприяння розвитку інфраструктури, поліпшення стану доріг, підвищення рівня надання послуг з пасажирських перевезень;

          - поліпшення благоустрою населених пунктів;

- обсяг економії енергоресурсів;

- кількість відремонтованих, реконструйованих та новостворених об’єктів  інфраструктури;

- кількість людей, що отримують соціальні послуги;

- кількість отримувачів адміністративних послуг;

- кількість проведених спортивних заходів;

- кількість проведених культурно-мистецьких заходів.

Також для проведення моніторингу застосовуються показники соціально-економічного розвитку на підставі даних територіальних підрозділів центральних органів влади. Відстеження динаміки відповідних індикаторів та показників соціально-економічного розвитку дозволять чітко відслідковувати ефективність реалізації плану. Моніторинг проводиться за підсумками року. Результати моніторингу оприлюднюються на офіційному сайті Микулинецької селищної ради ОТГ. Звіт про реалізацію плану заслуховується на сесії Микулинецької селищної ради. Контроль за реалізацію плану покладається на Миклинецьку селищну раду, виконавчий комітет.

 

 

 

 

 

Селищний голова                                                             П.І.Осіпчук