Відповідаємо на питання мешканців громади

  • 2202

Фото без опису

По-перше, ще раз хочу подякувати усім небайдужим до долі нашої громади людям, які змогли прийти у неділю на нашу інтеграційну зустріч. Дякую представникам "ЗУРЦ", програмі ''DOBRE'' та працівникам Будинку культури за організацію цієї зустрічі. Також дуже надіюся, що бограч таки вдався :)
Як і обіцяв, постараюся відповісти на усі питання, які були написані на моє ім'я. Багато питань є схожими між собою і об’єднані однією темою, тому відповідатиму на них у комплексі.


 1. Було кілька питань стосовно проблем з освітленням на окремих вулицях. Це питання постійне – лампочки горять, мережа ламається… Зовсім недавно ми при Селищній раді створили комунальне підприємство, яке відповідатиме за дороги, благоустрій, освітлення… та інші інфраструктурні моменти. Директор – Чайка Віктор Володимирович. У штат цього підприємства ми ввели посаду електрика, тож сподіваюся, що в майбутньому питання освітлення вулиць буде вирішуватися значно швидше та ефективніше. Тож надалі про проблеми стосовно вуличного освітлення прошу повідомляти безпосередньо керівника комунального підприємства.

2. Також було багато питань стосовно доріг. У цьому році планується провести капітальний ремонт дороги по вулиці Галицькій в смт.Микулинці, середньо-поточний ремонт дороги Конопківка – Дворіччя. Кошти уже виділені, відповідно роботи мають бути проведені. Щодо наших вулиць, то по мірі можливості ми робимо підсипку щебеневу, але, нажаль, поки погода нам в цьому активно заважає. А на наступний рік плануємо пріоритетним завданням поставити ремонт вулиць. Але зрозуміло, що всі вулиці відремонтувати зразу – це нереально. Тому в першу чергу заплануємо ремонт тих вулиць, по яких курсує шкільний автобус – центральні вулиці Кривок, Волі, під?їзди до садочку, школи… А інші вулиці будемо старатися якось підтримувати в належному стані. Потім буде поступово проводитись ремонт інших доріг. Тому що, повторюю, за раз зробити все – це нереально.

3. Наступний блок питань стосуються дозвілля молоді. Молодь хоче, щоб було більше змагань, дискотек, змістовного дозвілля. Стосовно спорту – один майданчик (тренажерний) ми вже поставили. Незабаром плануємо зробити цілу мережу велопарковок по усій громаді. Нагадаю, що ми поставили дитячі майданчики практично в усіх населених пунктах громади. Також зараз розробляється програма з підтримки спорту, у якій на наступний рік закладаються значні кошти для підтримки футболу, боксу, закладаються кошти для проведення турнірів з міні-футболу, пейнтболу, шахів, шашок та інших видів спорту у громаді. Щодо дискотек, то ви самі бачите, що в цьому році ми зробили дах в будинку культури. На це пішли великі кошти. Невдовзі плануємо там поставити нові вікна і двері. Залишиться ще зробити ремонт приміщення і в майбутньому, сподіваємося, молодь з задоволенням проводитиме там своє дозвілля. Але повністю зробити такий великий об’єкти – це питання дуже великих грошей і на це потрібен не один рік.

4. Є кілька звернень, що дітям потрібна танцювальна школа, або танцювальний гурток. Але наскільки мені відомо, то у будинку культури танцювальний гурток уже діє. Раджу звернутися туди. Також запитували щодо музичної школи. Мені важко відповісти наскільки вона потрібна. Попит завжди породжує пропозицію. У нас є Центр дітей та юнацтва, де діти займаються, розвивають свої здібності. Якби справді було багато батьків, які хочуть, щоб їх діти співали чи грали на інструментах то нехай звернуться з колективною заявою до директора Центру. І замість якогось гуртка, на який ходить менше дітей відкриють такий, на яких ходитиме багато. Хай би це й був музичний гурток, чи футбольна секція. Для мене теж важливо, щоб діти були зайняті. І зайняті чимось хорошим.

5. Деякі звернення -  щодо обмеження руху на центральних дорогах чи зробити зону відпочинку в парку нажаль не входять до компетенції селищної ради, оскільки ми не можемо керувати об’єктами, які не є власностю селищної ради.

6. Надійшло звернення щодо створення народної дружини для безпеки населення у зв’язку зі збільшенням кількості хуліганства та крадіжок. Знову ж таки – звернення є, а бажаючих наразі немає. Напевно таки краще людям тісніше взаємодіяти з дільничною поліцією. І у випадку правопорушення варто звертатись у правоохоронні органи. А в перспективі, думаю, ми дійдемо до того, що у громадських місцях стоятимуть відеокамери, що дозволить покращити правопорядок.

7. Є звернення щодо криниці на Грушевського. Вона майже кожного року ламається, ось і знову поламалася. Я доручив цю справу своєму заступнику Володимиру Євгеновичу Горячову. Зараз ведеться пошук місцевих майстрів, щоб якось своїми силами економніше все зробити. А якщо не вдасться, то доведеться шукати якусь фірму, підписувати договір, перекидати кошти… що може зайняти багато часу. У будь-якому випадку Володимир Євгенович постарається до середини вересня це питання вирішити. Якщо вдасться, то, можливо, швидше.

7. Щодо нашої площі, то ви самі бачите, що багато вже зроблено, але ще дещо для людей зробимо: незабаром поставимо декоративні вуличні ліхтарі, кілька лавочок, урни. Говоритиму з власниками торгівельного центру щодо облаштування пандусу для інвалідів та мам з колясками. Громадська організація написала проект і, якщо все буде вийде, то за кошти програми «ДОБРЕ» можливо встановимо інформаційне табло. Також було б доречно там зробити безкоштовний вай-фай, можливо поставимо камеру вуличного спостереження. Словом є що робити. Але забору (про який дехто запитує) там не буде. Проект площі цього не передбачає.

8. Є питання щодо очисних споруд. Це питання проробляється уже давно. Є уже майже закінчена проектно-кошторисна документація. Але щоб люди розуміли – вартість споруд біля 6 мільйонів гривень. Тобто або споруди і більше нічого, або, наприклад, дороги. Потрібно вибирати. Або надіятися на якусь державну програму зі співфінансуванням. В будь-якому випадку для цього потрібен проект і він у нас буде. Також було звернення про встановлення контейнерів для розфасовування сміття. Наразі ми подаємо проектну заявку на придбання таких контейнерів за кошти програми «ДОБРЕ». У разі позитивного розгляду – ми їх придбаємо.

9. Дуже багато звернень надійшло від мешканців с. Конопківка. Найчастіше з приводу того, щоб у селі призначити старосту. Нажаль голова не має повноважень призначати старост. Староста обирається на виборах. При тому, відповідно до рішення сесії, старостів отримали ті села  громади, які до того мали власні сільські ради, що зникли в наслідок реформи. Але, як і у кожному іншому населеному пункті, у Конопківці діють обрані депутати, які й покликані відстоювати права мешканців села. Також нагадую, що будь-який мешканець громади може напряму звернутися до посадовця селищної ради, написати петицію чи подати проект у Громадський бюджет. Для цього треба просто зайти на сайт громади.

Були і звернення стосовно того, щоб виділити кошти на святкування дня села. Я дуже прошу, щоб ви зрозуміли – голова не має права виділяти якихось коштів, голова не розпоряджається бюджетом. Голова  - не цар-батюшка, він не керує законом, а керується ним. Такі питання розглядаються на сесій селищної ради на підставі заяви від депутатів чи громадян (чи петиції). І лише у випадку, якщо депутати голосуванням приймуть рішення, що вільні кошти громади (якщо вони, звичайно, є) доцільніше направити на святкування дня якогось села, а не скажімо на дитячий майданчик або ремонт школи, клубу, тротуару чи дороги, тоді ті кошти можна буде виділити.

10. Стосовно подальшого ремонту тротуарів, що ще раз нагадую – неможливо робити усе одразу. У минулому році були тротуари, в цьому – площа, в наступному треба братися до більш критичних на даний час речей  - доріг. А будуть кошти - дійдемо і до тротуарів.

11- 20. Молодіжний парк, оновлення бібліотечного фонду, дитяча площадка, криниця на кладовищі, огорожа навколо кладовища, ті ж тротуари,  і ще з десяток подібних пропозицій… Ви самі бачите, що роботи у громаді непочатий край – і з кожним роком лише збільшується. Але зробити все, чи бодай половину цього всього, неможливо через брак і фінансів, і ресурсів, і можливостей. Наразі я бачу так, що потрібно зосередитися на головному – ремонту доріг та розбудові комунального підприємства, яке забезпечуватиме обслуговування доріг, освітлення, водопостачання, водовідведення чи ремонту тих же тротуарів. А для цього потрібні і люди, і техніка. Це буде мій особистий пріоритет.

Але ж у людей є й інші потреби – спорт, дозвілля, культура, якісь інфраструктурні моменти… Як ми маємо обрати що з цього фінансувати, а що ні? Давати тим хто голосніше кричить? Тоді наступного року кричатиме втричі більше людей і втричі голосніше.

Тому ми взяли собі за рецепт найкращі практики, які діють в більшості великих міст та в усіх прогресивних громадах. Ми запускаємо електронну систему «Громадський проект». Відтепер кожен може розробити власну ідею і якщо люди її підтримають голосуванням, то наступного року будуть виділені кошти для її реалізації. Наприклад якщо бібліотека хоче придбати нові книжки і розвиваючі ігри для дітей, то нехай підготує цей проект і подасть в систему. Якщо люди це підтримають, то кошти на це виділять. Якщо якась вулиця вирішила, що у них є гарне місце і там варто зробити дитячу площадку – нехай напишуть проект і підтримають його своїми голосами. За результатами голосування ми бачитимемо чи це дійсно потрібне багатьом людям, чи двом-трьом. А якщо люди не підтримують, не голосують, то чи це насправді потрібне? Чи може потрібніше щось інше? Загалом на наступний рік ми для Громадського бюджету згідно положення виділимо не менше 300 тисяч гривень.  За ці гроші планується реалізація одного великого (до 120 тисяч) і кількох малих, місцевих, проектів (на суму до 60 тисяч кожен). Я дуже надіюся що люди скористаються цією можливістю і селищна рада профінансує дійсно найпотрібніші проекти, ті, які люди самі й оберуть.
Тому ще раз до Вас усіх звертаюся – зайдіть на сайт селищної ради у розділ «Громадський бюджет». Подавайте свої проекти, голосуйте за ті, які ви підтримуєте, обирайте самі як саме зробити нашу громаду кращою. До речі, якщо ви не змогли розібратися як працювати в тій системі (а це насправді зовсім не складно), то можете зайти в селищну раду, або будинки старост в селах і діловоди вам допоможуть (тільки обов’язково візьміть з собою паспорт - для реєстрації в системі).  

P.S. Якщо я випадково пропустив чиєсь питання, прошу на сайті громади ще раз написати його мені в розділі «Посадова особа». Постараюся відповісти за першої ж можливості.
І ще раз дякую усім, хто не полінувався і прийшов на інтеграційну зустріч 29 липня!

П.І.Осіпчук