Новини ГУ ДПС у Тернопільській області 03.07.2024

  • 50

Фото без опису

Майже 4 млрд грн податків і зборів надійшло до місцевих бюджетів Тернопільщини

Протягом першого півріччя цього року до місцевих бюджетів Тернопільщини
надійшло 3 млрд 919,5 млн гривень податкових платежів. Про це повідомив в.о. начальника
Головного управління ДПС у Тернопільській області Руслан Цвігун.
Серед податків, які поповнили скарбниці територіальних громад краю, найбільше
надійшло від сплати податку на доходи фізичних осіб та єдиного податку. Так, тергромади
Тернопільщини за 6 місяців цього року отримали 2 млрд 564,8 млн грн податку на доходи
фізосіб, а малий бізнес сплатив 643,3 млн грн єдиного податку. Також на 293 млн грн місцеві
бюджети поповнив земельний податок та орендна плата за землю, на 155,9 млн грн – податок
на нерухоме майно.

Сектор інформаційної взаємодії
Головного управління ДПС у Тернопільській області

 

Чи може СГ одночасно використовувати два кваліфіковані або удосконалені електронні підписи від різних кваліфікованих надавачів ЕДП для підписанняелектронних документів через Електронний кабінет

Відповідно до абзаців першого – третього п. 42.6 ст. 42 Податкового кодексу України
(далі – ПКУ) визначено, що електронний документообіг між платником податків та
контролюючим органом здійснюється відповідно до ПКУ, законів України від 22 травня
2003 року № 851-IV «Про електронні документи та електронний документообіг» (далі –
Закон № 851) та від 05 жовтня 2017 року № 2155-VIII «Про електронну ідентифікацію та
електронні довірчі послуги» (далі – Закон № 2155) без укладення відповідного договору.
Керівник платника податків визначає, змінює перелік уповноважених осіб платника
податків, які наділяються правом підписання, подання, отримання ними документів та
інформації через електронний кабінет від імені платника податків, та визначає їхні
повноваження.
Платник податків стає суб’єктом електронного документообігу після надсилання до
контролюючого органу першого будь-якого електронного документа у встановленому
форматі з дотриманням вимог законів України № 851 та № 2155.
Пунктом 2 розд. ІІ Порядку обміну електронними документами з контролюючими
органами, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 06.06.2017 № 557 (далі
– Порядок № 557), визначено, що автор (платник) створює електронні документи у строки та
відповідно до порядку, що визначені законодавством для відповідних документів в
електронній та паперовій формі, із зазначенням усіх обов’язкових реквізитів та з
використанням засобу кваліфікованого електронного підпису та печатки (за наявності),
керуючись Порядком № 557.
Згідно з п. 3 розд. ІІІ Порядку № 557 для надання права підпису електронних
документів іншим особам, яким делеговано право підпису, автор (платник) повідомляє про
таких осіб контролюючий орган, на обліку в якому перебуває автор (платник), шляхом
направлення повідомлення про надання інформації щодо кваліфікованого або
удосконаленого електронного підпису (далі – Повідомлення) в електронному вигляді за
формою згідно з додатком 1 до Порядку № 557.
До Повідомлення вноситься інформація про підписувача (підписувачів), якому (яким)
надається право підпису електронних документів. На сформоване Повідомлення першими
накладаються кваліфіковані або удосконалені електронні підписи, що базуються на
кваліфікованих сертифікатах електронних підписів усіх осіб, включених до Повідомлення, у
порядку черговості їх внесення до Повідомлення, після них – кваліфікований або
удосконалений електронний підпис керівника і останньою – кваліфікована електронна
печатка (за наявності), що базується на кваліфікованому сертифікаті електронної печатки (п.
4 розд. ІІІ Порядку № 557).
Таким чином, суб’єкт господарювання може одночасно використовувати два
кваліфіковані або удосконалені електронні підписи, що базуються на кваліфікованих
сертифікатах електронних підписів, від різних кваліфікованих надавачів електронних
довірчих послуг, якщо він є суб’єктом електронного документообігу та надав інформацію до
контролюючого органу щодо отримання таких ключів, шляхом направлення Повідомлення.


Сектор інформаційної взаємодії
Головного управління ДПС у Тернопільській області

 

Чи можуть ФОП, які перебувають на загальній системі оподаткування, отриматидовідку про подану декларацію про майновий стан і доходи з метою отриманняінформації про одержані доходи за будь-який інший, ніж річний податковий (звітний)період

Відповідно до п. 179.12 ст. 179 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) за
зверненням платника податку контролюючий орган, до якого було подано податкову
декларацію, видає довідку про подану декларацію про майновий стан і доходи (податкову
декларацію) за формою, встановленою центральним органом виконавчої влади, що
забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Форми заяви про видачу довідки про подану декларацію про майновий стан і доходи
(про сплату або відсутність податкових зобов’язань) (далі – Заява) та довідки про подану
декларацію про майновий стан і доходи (про сплату або про відсутність податкових
зобов’язань) (далі – Довідка), затверджені наказом Міністерства фінансів України від
13.06.2017 № 568.
Типова інформаційна картка адміністративної послуги «Видача довідки про подану
декларацію про майновий стан і доходи (податкову декларацію)» затверджена наказом
Державної податкової служби України від 22.04.2021 № 446, відповідно до якої Довідка
видається на підставі поданої Декларації про майновий стан і доходи, форма якої
затверджена наказом Міністерства фінансів України від 02.10.2015 № 859 (далі – Податкова
декларація).
Фізичні особи – підприємці (далі – ФОП) подають до контролюючого органу
Податкову декларацію за місцем своєї податкової адреси за результатами календарного року
у строки, встановлені ПКУ для річного звітного податкового періоду, в якій також
зазначаються авансові платежі з податку на доходи (п. 177.5 ст. 177 ПКУ).
ФОП, які зареєстровані протягом року в установленому законом порядку, або
переходять на спрощену систему оподаткування, обліку та звітності, або перейшли із
спрощеної системи оподаткування, обліку та звітності, подають Податкову декларацію за
результатами звітного року, в якому розпочата така діяльність або відбувся перехід на
(перехід із) спрощену систему оподаткування, обліку та звітності (п.п. 177.5.2 п. 177.5 ст. 177
ПКУ).
ФОП, які перебувають на загальній системі оподаткування, відповідно до п.п. 49.18.4
п. 49.18 ст. 49 ПКУ подають Податкову декларацію за базовий звітний (податковий) період,
що дорівнює календарному року, до 01 травня року, що настає за звітним, крім випадків,
передбачених розд. IV ПКУ.
Поряд з цим, з урахуванням примітки 1 до Податкової декларації не передбачено її
подання з позначкою «довідкова» для отримання Довідки.
Отже, звітним (податковим) періодом для ФОП, які перебувають на загальній системі
оподаткування, є календарний рік, за результатами якого такі особи можуть отримати в
контролюючому органі за основним місцем обліку (податковою адресою) Довідку на
підставі Заяви та Податкової(-их) декларації(-ій).
При цьому ФОП, які перебувають на загальній системі оподаткування, не можуть
отримати в контролюючому органі Довідку за будь-який інший, ніж річний податковий
період.

Сектор інформаційної взаємодії
Головного управління ДПС у Тернопільській області

 

Чи можуть ФОП, які перебувають на загальній системі оподаткування, отримати довідку про подану декларацію про майновий стан і доходи з метою отримання інформації про одержані доходи за будь-який інший, ніж річний податковий (звітний) період

Відповідно до п. 179.12 ст. 179 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) за
зверненням платника податку контролюючий орган, до якого було подано податкову
декларацію, видає довідку про подану декларацію про майновий стан і доходи (податкову
декларацію) за формою, встановленою центральним органом виконавчої влади, що
забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Форми заяви про видачу довідки про подану декларацію про майновий стан і доходи
(про сплату або відсутність податкових зобов’язань) (далі – Заява) та довідки про подану
декларацію про майновий стан і доходи (про сплату або про відсутність податкових
зобов’язань) (далі – Довідка), затверджені наказом Міністерства фінансів України від
13.06.2017 № 568.
Типова інформаційна картка адміністративної послуги «Видача довідки про подану
декларацію про майновий стан і доходи (податкову декларацію)» затверджена наказом
Державної податкової служби України від 22.04.2021 № 446, відповідно до якої Довідка
видається на підставі поданої Декларації про майновий стан і доходи, форма якої
затверджена наказом Міністерства фінансів України від 02.10.2015 № 859 (далі – Податкова
декларація).
Фізичні особи – підприємці (далі – ФОП) подають до контролюючого органу
Податкову декларацію за місцем своєї податкової адреси за результатами календарного року
у строки, встановлені ПКУ для річного звітного податкового періоду, в якій також
зазначаються авансові платежі з податку на доходи (п. 177.5 ст. 177 ПКУ).
ФОП, які зареєстровані протягом року в установленому законом порядку, або
переходять на спрощену систему оподаткування, обліку та звітності, або перейшли із
спрощеної системи оподаткування, обліку та звітності, подають Податкову декларацію за
результатами звітного року, в якому розпочата така діяльність або відбувся перехід на
(перехід із) спрощену систему оподаткування, обліку та звітності (п.п. 177.5.2 п. 177.5 ст. 177
ПКУ).
ФОП, які перебувають на загальній системі оподаткування, відповідно до п.п. 49.18.4
п. 49.18 ст. 49 ПКУ подають Податкову декларацію за базовий звітний (податковий) період,
що дорівнює календарному року, до 01 травня року, що настає за звітним, крім випадків,
передбачених розд. IV ПКУ.
Поряд з цим, з урахуванням примітки 1 до Податкової декларації не передбачено її
подання з позначкою «довідкова» для отримання Довідки.
Отже, звітним (податковим) періодом для ФОП, які перебувають на загальній системі
оподаткування, є календарний рік, за результатами якого такі особи можуть отримати в
контролюючому органі за основним місцем обліку (податковою адресою) Довідку на
підставі Заяви та Податкової(-их) декларації(-ій).
При цьому ФОП, які перебувають на загальній системі оподаткування, не можуть
отримати в контролюючому органі Довідку за будь-який інший, ніж річний податковий
період.

Сектор інформаційної взаємодії
Головного управління ДПС у Тернопільській області