Новини ГУ ДПС у Тернопільській області 22.07.2024

  • 108

Фото без опису

Понад 4,8 млн грн штрафних санкцій нарахували на Тернопільщині за порушення при торгівлі алкоголем, тютюном та пальним


Упродовж першого півріччя цього року фахівці Головного управління ДПС у
Тернопільській області провели 404 перевірки суб’єктів господарювання, які здійснюють
роздрібну торгівлю алкогольними напоями,  тютюновими виробами та пальним. 
За результатами проведених перевірок встановлено 351 порушення Закону України
«Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і
плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в
електронних сигаретах та пального», Закону України «Про застосування реєстраторів
розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» та інших
нормативно-правових актів, що регулюють виробництво та обіг алкогольних напоїв,
тютюнових виробів та пального. Зокрема:
- 60 фактів роздрібної  торгівлі тютюновими виробами  з полиць
самообслуговування;
- 43 факти реалізації дитячого асортименту, що імітує тютюнові вироби;
- 34 факти невидачі розрахункового документа (чек), незабезпечення ведення у
порядку, встановленому законодавством, обліку товарних запасів;
- 30 фактів реалізації алкогольних напоїв без марок акцизного податку
встановленого зразка;
- 26 фактів торгівлі алкогольними напоями без наявності ліцензії;
- 18 фактів торгівлі тютюновими виробами без наявності ліцензії;
- інші порушення.
Внаслідок перевірок підприємцям донараховано штрафних (фінансових) санкцій на
суму 4 млн 833,2 тис. гривень.

Сектор інформаційної взаємодії
Головного управління ДПС у Тернопільській

 

Як заповнюються графи 17, 17.1, 18 додатка до Звіту про контрольовані операції при визначені кількості предметів контрольованих операцій та одиниць їх виміру?


Форму Звіту про контрольовані операції (далі – Звіт про КО) та Порядок складання
Звіту про контрольовані операції (далі – Порядок) затверджено наказом Міністерства
фінансів України від 18.01.2016 № 8.
Згідно з п. 21 розд. IV Порядку у графі 17 «Кількість» додатку до Звіту про КО
зазначається кількість предметів операції.
Якщо предметом контрольованої операції є фінансові послуги із надання/отримання
кредиту, депозиту, позики, зазначається сума відсотків, нарахованих або отриманих під час
відповідної контрольованої операції, у валюті контракту.
Якщо предметом контрольованої операції є фінансування нерезидентом поточної
діяльності його постійного представництва в Україні у грошовій формі, зазначається сума
фінансування у валюті операції.
У графі 17.1 «Кількість згідно з контрактом» зазначається сума кредиту, депозиту,
позики згідно з умовами контракту у валюті контракту, якщо код типу предмета операції,
зазначений у графі 3 «Код типу предмета операції», дорівнює 205 «Банківська послуга» або
206 «Фінансова послуга (крім банківських послуг)».
Графи 17 та 17.1 заповнюються у числовому форматі.
Пунктом 22 розд. IV Порядку встановлено, що у графі 18 «Одиниця виміру» додатку
до Звіту про КО зазначається код одиниці виміру предмета операції, що відповідає
Класифікатору системи позначень одиниць вимірювання та обліку ДК 011-96,
затвердженому наказом Державного комітету стандартизації, метрології та сертифікації
України від 09.01.1997 № 8 (із змінами) (далі – КСПОВО).
Графа 18 «Одиниця виміру» має бути обов’язково заповнена (у числовому форматі),
якщо графа 3 дорівнює 201 «Товар» або 209 «Сировинні товари згідно із Переліком
сировинних товарів, затвердженим постановою Кабінетом Міністрів України від 09 грудня
2020 № 1221».
Платники податків, що мають окремі проблемні питання при заповненні Звіту про КО
та, зокрема, визначенні одиниці виміру предмета контрольованої операції відповідно до
КСПОВО, можуть скористатися ст. 52 глави 3 розд. ІІ Податкового кодексу України від 02
грудня 2010 року № 2755-VI та направити відповідні звернення про надання індивідуальних
податкових консультацій.

Сектор інформаційної взаємодії
Головного управління ДПС у Тернопільській області

 

Якій кількості показників з Переліку показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника ПДВ має відповідати платник для формування своєї позитивної податкової історії?

Перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника ПДВ
визначено у додатку 2 до Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку
коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету
Міністрів України від 11 грудня 2019 року № 1165 «Про затвердження порядків з питань
зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі
податкових накладних» (далі – Порядок).
Відповідно до п. 5 Порядку платник ПДВ, яким складено та/або подано для реєстрації
в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – Реєстр) податкову накладну / розрахунок
коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо
відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1 Порядку), показникам, за
якими визначається позитивна податкова історія платника податку.
Згідно з п. 7 Порядку у разі, коли за результатами автоматизованого моніторингу
податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція
відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової
накладної/ розрахунку коригування, складених платником ПДВ, який відповідає хоча б
одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких
податкової накладної/ розрахунку коригування зупиняється.
Пунктом 9 Порядку визначено, що платник ПДВ отримує розраховані показники
позитивної податкової історії через електронний кабінет.
Отже, платник податку відповідає показникам позитивної податкової історії, якщо
такий платник відповідає щонайменше одному з показників позитивної податкової історії,
визначених у додатку 2 Порядку.

Сектор інформаційної взаємодії
Головного управління ДПС у Тернопільській області