Новини ГУ ДПС у Тернопільській області 24.07.2024

  • 111

Фото без опису

Увага, шахраї! Прикидаючись податківцями, зловмисники виманюють гроші в підприємців

Головне управління ДПС у Тернопільській області попереджає, що у липні цього
року, на Тернопільщині знову активізувались шахраї, які злочинним шляхом намагаються
заволодіти коштами суб’єктів підприємницької діяльності.
Зловмисники телефонують посадовим особам суб’єктів господарювання області з
номеру 063-073-70-58 і, представляючись посадовою особою одного із структурних
підрозділів Головного управління ДПС в області (районної ДПІ), вимагають грошові кошти з
метою надання матеріальної допомоги для потреб Збройних Сил України.
Здебільшого, завдячуючи пильності свідомих громадян, шахрайські схеми не
реалізовуються. Проте трапляється й таке, що суб’єкти господарської діяльності області
вірять аферистам і надають грошові кошти злочинцям.
Тож вкотре нагадуємо, що службові особи Головного управління ДПС у
Тернопільській області та його структурних підрозділів жодних вказівок збирати гроші від
свого імені чи від імені довірених осіб не давали та давати не можуть.
Радимо бути пильними та обачними, не вірити сумнівним пропозиціям та ретельно
перевіряти інформацію.
У зв’язку з вищевикладеним, звертаємось до небайдужих громадян та суб’єктів
підприємницької діяльності Тернопільщини, якщо вам відома будь-яка інформація стосовно
неправомірних дій стосовно суб’єктів господарської діяльності області, направлених на
заплямування честі та репутації працівників ГУ ДПС в області, негайно повідомляти про це
місцеві органи Національної поліції.

Сектор інформаційної взаємодії
ГУ ДПС у Тернопільській області

 

В якому порядку та протягом яких термінів здійснюється повернення сум бюджетного відшкодування?

Порядок визначення суми ПДВ, що підлягає відшкодуванню з Державного бюджету
України (бюджетному відшкодуванню) та строки проведення розрахунків, регламентовано
ст. 200 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI (далі – ПКУ).
Пунктом 200.7 ст. 200 ПКУ визначено, що платник податку, який має право на
отримання бюджетного відшкодування та прийняв рішення про повернення суми
бюджетного відшкодування, подає відповідному контролюючому органу податкову
декларацію та заяву про повернення суми бюджетного відшкодування, яка відображається у
податковій декларації.
Відповідно до п.п. 200.7.1 п. 200.7 ст. 200 ПКУ формування Реєстру заяв про
повернення суми бюджетного відшкодування (далі – Реєстр) здійснюється на підставі баз
даних центрального органу виконавчої влади, що реалізує податкову і митну політику, та
центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері
казначейського обслуговування бюджетних коштів.
Заяви про повернення сум бюджетного відшкодування автоматично вносяться до
Реєстру протягом операційного дня їх отримання у хронологічному порядку їх надходження.
Повернення узгоджених сум бюджетного відшкодування здійснюється у
хронологічному порядку відповідно до черговості внесення до Реєстру (п.п. 200.7.2 п. 200.7
ст. 200 ПКУ).
Пунктом 200.8 ст. 200 ПКУ передбачено, що до податкової декларації або
уточнюючих розрахунків (в разі їх подання) платником податків додаються розрахунок суми
бюджетного відшкодування та оригінали митних декларацій.
Відповідно до п. 200.10 ст. 200 ПКУ у строк, передбачений абзацом першим п. 76.3 ст.
76 ПКУ (а саме протягом 30 календарних днів, що настають за останнім днем граничного
строку подання податкової декларації або уточнюючого розрахунку, а якщо такі документи
були надані пізніше, – за днем їх фактичного подання, крім камеральної перевірки
податкової декларації або уточнюючого розрахунку (у разі подання), у складі яких подано
заяву про повернення суми бюджетного відшкодування, строк проведення якої визначено ст.
200 ПКУ), контролюючий орган проводить камеральну перевірку даних податкової
декларації або уточнюючих розрахунків (в разі їх подання).
Платники податку, які мають право на бюджетне відшкодування відповідно до ст. 200
ПКУ та подали заяву про повернення суми бюджетного відшкодування, отримують таке
бюджетне відшкодування в разі узгодження контролюючим органом заявленої суми
бюджетного відшкодування за результатами камеральної перевірки, що проводиться
протягом 20 календарних днів, наступних за граничним строком подання податкової
декларації або уточнюючого розрахунку (у разі подання), а якщо такі документи були подані
пізніше – за днем їх фактичного подання, та відповідно до вимог, визначених ст. 76 ПКУ, а у
випадках, визначених п. 200.11 ст. 200 ПКУ, – за результатами перевірки, зазначеної у
такому пункті, відповідно до ПКУ.
Згідно з п. 200.11 ст. 200 ПКУ контролюючий орган має право протягом 40
календарних днів, що настають за граничним строком подання податкової декларації, а в разі
якщо така податкова декларація надана після закінчення граничного строку – за днем її
фактичного подання, провести документальну перевірку платника податку згідно з п.п.
78.1.8 п. 78.1 ст. 78 ПКУ.
Рішення про проведення документальної перевірки має бути прийнято не пізніше
закінчення граничного строку проведення камеральної перевірки.
Відповідно до п. 200.12 ст. 200 ПКУ зазначена у заяві сума бюджетного
відшкодування вважається узгодженою в Реєстрі з однієї із таких дат:
а) з дня, наступного за днем закінчення граничного строку проведення перевірки, в
разі, якщо контролюючим органом внесені до Реєстру відомості про відсутність порушень
під час такої перевірки;

б) з дня, наступного за днем закінчення граничного строку проведення камеральної
перевірки, в разі, якщо контролюючим органом не внесені до Реєстру відомості про дату
початку та закінчення проведення перевірки даних, зазначених у податковій декларації або
уточнюючому розрахунку, з обов’язковою відміткою щодо виду перевірки (камеральна,
документальна);
в) з дня, наступного за днем закінчення граничного строку, передбаченого ПКУ для
складення акта перевірки, в разі, якщо контролюючим органом не внесені до Реєстру
відомості про дату складення акта перевірки;
г) з дня, наступного за днем закінчення граничного строку, передбаченого ПКУ для
надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення, в разі, якщо контролюючим
органом не внесені до Реєстру відомості про дату та номер податкового повідомлення-
рішення;
ґ) з дня визнання протиправним та/або скасування податкового повідомлення-
рішення.
У випадках, передбачених підпунктами «б» і «в» п. 200.12 ст. 200 ПКУ, інформація
про узгодженість бюджетного відшкодування та його суму відображається в Реєстрі в
автоматичному режимі на наступний робочий день після виникнення такого випадку.
У випадках, передбачених підпунктами «а», «г» і «ґ» п. 200.12 ст. 200 ПКУ,
інформація про узгодженість бюджетного відшкодування та його суму відображається в
Реєстрі контролюючим органом на наступний робочий день після виникнення такого
випадку.
Узгоджена сума бюджетного відшкодування стає доступною органу, що здійснює
казначейське обслуговування бюджетних коштів, для виконання на наступний операційний
день за днем її відображення в Реєстрі та перераховується органом, що здійснює
казначейське обслуговування бюджетних коштів, у строки, передбачені п. 200.13 ст. 200
ПКУ, на рахунок платника податку в обслуговуючому банку/небанківському надавачу
платіжних послуг та/або на бюджетні рахунки для перерахування у рахунок сплати грошових
зобов’язань або погашення податкового боргу такого платника податку з інших платежів, що
сплачуються до Державного бюджету України.
Згідно з п. 200.12 прим. 1 ст. 200 ПКУ з дати прийняття рішення про застосування
спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій), прийнятого у порядку,
встановленому Законом України від 14 серпня 2014 року № 1644-VIІ «Про санкції» (далі –
Закон № 1644), зупиняються бюджетне відшкодування узгодженої суми бюджетного
відшкодування та перебіг строків здійснення такого бюджетного відшкодування, визначених
п. 200.12 прим. 1 ст. 200 ПКУ.
Зазначена в абзаці першому п. 200.12 прим. 1 ст. 200 ПКУ сума бюджетного
відшкодування залишається доступною органу, що здійснює казначейське обслуговування
бюджетних коштів, та перераховується цим органом на рахунок платника податку в
обслуговуючому банку/небанківському надавачі платіжних послуг та/або на бюджетні
рахунки для перерахування у рахунок сплати грошових зобов’язань або погашення
податкового боргу такого платника податку з інших платежів, що сплачуються до
Державного бюджету України, протягом п’яти операційних днів з дати прийняття рішення
про скасування спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій),
прийнятого у порядку, встановленому Законом № 1644.
На підставі даних Реєстру орган, що здійснює казначейське обслуговування
бюджетних коштів, після дня набуття статусу узгодженої суми бюджетного відшкодування
перераховує таку суму з бюджетного рахунка на поточний банківський рахунок платника
податку в обслуговуючому банку та/або на бюджетні рахунки для перерахування у рахунок
сплати грошових зобов’язань або погашення податкового боргу такого платника податку з
інших платежів, що сплачуються до державного бюджету, протягом п’яти операційних днів
(п. 200.13 ст. 200 ПКУ).

Сектор інформаційної взаємодії
Головного управління ДПС у Тернопільській області

 

Порядок здійснення адміністративного оскарження «Рішення про відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості»


Відповідно до п. 3 Порядку розгляду скарги щодо рішення про відмову в реєстрації
податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, про
неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість, про відповідність
платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку,
затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 року № 1165 «Про
затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку
коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних» (далі – Порядок розгляду скарги)
скарга подається платником податку на додану вартість (далі – платник податку) протягом 10
робочих днів, що настають за днем прийняття рішення комісією регіонального рівня.
Згідно з п. 5 Порядку розгляду скарги, зокрема, скарга з додатками до неї (за
наявності) подаються платником податку в електронній формі технічними засобами
електронних комунікацій з дотриманням вимог Податкового кодексу України (далі – ПКУ),
законів України «Про електронні документи та електронний документообіг», «Про
електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги» і реєструється ДПС у день її
надходження (додатки 1-4).
Пунктом 6 Порядку розгляду скарги визначено, що ДПС постійно розміщує на своєму
офіційному вебсайті відомості щодо технічних засобів електронних комунікацій, якими
може подаватися скарга.
Скарга підписується та подається особисто платником податку або його
уповноваженим представником. Якщо скарга підписується та подається уповноваженим
представником платника податку, до неї додається належним чином завірена копія
документа, який засвідчує повноваження такого представника відповідно до законодавства
(п. 9 Порядку розгляду скарги).
Відповідно до п. 10 Порядку розгляду скарги скарга повинна містити дані про:
найменування або прізвище, власне ім’я та по батькові (за наявності) платника
податку, який подає скаргу;
індивідуальний податковий номер платника податку;
податковий номер або серію (за наявності) та номер паспорта (для фізичних осіб, які
через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера
облікової картки платника податків та офіційно повідомили про це відповідному
контролюючому органу і мають відмітку у паспорті про право здійснювати будь-які платежі
за серією (за наявності) та номером паспорта);
номер та дату оскаржуваного рішення комісії регіонального рівня;
інформацію про причини незгоди платника податку з рішенням комісії регіонального
рівня;
відомості про оскарження рішення комісії регіонального рівня в судовому порядку;
вимоги платника податку, який подає скаргу;
інформацію про намір взяти участь у розгляді матеріалів скарги особисто або через
свого представника в режимі відеоконференції.
При поданні скарги на рішення комісії регіонального рівня платник податку має право
додати до скарги про відповідність платника податку на додану вартість критеріям
ризиковості платника податку – інформацію та копії документів, що свідчать про
невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку (п. 11 Порядку
розгляду скарги).
Рішення комісії центрального рівня не підлягає адміністративному оскарженню та
може бути оскаржено в судовому порядку у строки, визначені ст. 56 ПКУ (п. 17 Порядку
розгляду скарги).

Сектор інформаційної взаємодії
Головного управління ДПС у Тернопільській області

 

Майже 1,7 млн грн транспортного податку сплатили власники елітних авто до місцевих бюджетів Тернопільщини

За перше півріччя до бюджетів тергромад області надійшло 1 млн 681,2 тис. грн
транспортного податку. Це на 867,9 тис. грн, тобто удвічі більше, ніж за аналогічний період
минулого року.
З усієї суми надходжень громадяни – власники елітних автомобілів сплатили до
бюджетів 863,1 тис. грн транспортного платежу.  Ще 818,1 тис. грн податку сплатили
юридичні особи.
Нагадаємо, платниками транспортного податку є фізичні та юридичні особи, в тому
числі нерезиденти, які мають зареєстровані в Україні згідно з чинним законодавством власні
легкові автомобілі, з року випуску яких минуло не більше п'яти років (включно) та
середньоринкова вартість яких становить понад 375 розмірів мінімальної заробітної плати,
встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року (у 2024 році – 2 млн 662,5 тис.
грн). Ставка податку встановлюється з розрахунку на календарний рік у розмірі 25 тис. грн за
кожен легковий автомобіль, що є об'єктом оподаткування. 

Сектор інформаційної взаємодії
Головного управління ДПС у Тернопільській області

 

Чи може орган ДПС для оформлення пенсії надати інформацію, що фізособа була зареєстрована підприємцем

Державна реєстрація фізичних осіб – підприємців здійснюється відповідно до Закону
України від 15 травня 2003 року № 755-IV «Про державну реєстрацію юридичних осіб,
фізичних осіб – підприємців та громадських формувань» (далі – Закон) шляхом включення
відомостей до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та
громадських формувань (далі – Єдиний державний реєстр) на підставі документів, зокрема,
поданих заявником для державної реєстрації.
Згідно з п. 4 частини першої ст. 4 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску
на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» (далі – Закон № 2464) платниками
єдиного внеску є фізичні особи – підприємці, у тому числі ті, які обрали спрощену систему
оподаткування (крім електронних резидентів (е-резидентів).
Відповідно до ст. 65 Податкового кодексу України, ст. 5 Закону № 2464 взяття на
облік, внесення змін, зняття з обліку фізичних осіб – підприємців як платників податків та як
платників єдиного внеску, в органах ДПС здійснюється на підставі відомостей з Єдиного
державного реєстру, отриманих у порядку інформаційної взаємодії між Єдиним державний
реєстром та інформаційними системами контролюючих органів згідно із Законом.
Взяття на облік платників податків та платників єдиного внеску контролюючим
органом проводиться у день отримання відомостей з Єдиного державного реєстру, наданих
згідно із Законом.
Дані про взяття на облік фізичних осіб – підприємців як платників податків та
платників єдиного внеску передаються до Єдиного державного реєстру та підтверджуються
відомостями з Єдиного державного реєстру.
Отже, першоджерелом відомостей щодо фізичних осіб – підприємців є Єдиний
державний реєстр.
Частиною другою ст. 11 Закону визначено, що відомості, які містяться в Єдиному
державному реєстрі, надаються, зокрема, у вигляді безоплатного доступу, виписок, витягів у
паперовій та електронній формі, що містять відомості, актуальні на момент запиту або на
визначену дату, а також документів у паперовій та електронній формі, що містяться в
реєстраційній справі, відповідно до Порядку надання відомостей Єдиного державного
реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань,
затвердженого наказом Міністерства юстиції України від 05.05.2023 № 1692/5,
зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 08.05.2023 за № 750/39806 (далі – Порядок
№ 1692).
Враховуючи викладене, за отриманням юридично значимих відомостей щодо
реєстрації фізичною особою – підприємцем необхідно звертатися до Єдиного державного
реєстру, згідно з процедурами, встановленими Порядком № 1692.
Якщо інформації, отриманої з Єдиного державного реєстру згідно з Порядком №
1692, недостатньо, платник єдиного внеску/застрахована особа може отримати
документальне підтвердження інформації, яка наявна в реєстрі страхувальників шляхом
направлення запиту про отримання витягу з реєстру страхувальників до контролюючого
органу.
Порядок надання інформації з реєстру страхувальників затверджено наказом
Міністерства фінансів України від 21.07.2017 № 651, постановою Правління Пенсійного
фонду України від 21.07.2017 № 16-1 «Про затвердження Порядку надання інформації з
реєстру страхувальників Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального
страхування».
На даний час реалізована можливість направити запит про отримання витягу з реєстру
страхувальників за формою 1-ЗРС через інформаційно-комунікаційну систему «Електроний
кабінет» (https://cabinet.tax.gov.ua) (режим «Заяви, запити для отримання інформації»
приватної частини Електронного кабінету) та отримати витяг з реєстру страхувальників
(щодо фізичної особи – підприємця або фізичної особи, яка провадить незалежну професійну

діяльність) за формою 2-ВРС або довідку з реєстру страхувальників за формою 1-ДРС
(режим «Перегляд звітності» приватної частини Електронного кабінету).

Сектор інформаційної взаємодії
Головного управління ДПС у Тернопільській області

 

Як платнику дізнатися реквізити бюджетних рахунків

Варто нагадати, що Головним управлінням Державної казначейської служби України
у Тернопільській області (далі – ГУ ДКСУ), починаючи з першого числа поточного року,
перевідкриваються нові бюджетні рахунки для зарахування надходжень до державного та
місцевих бюджетів з урахуванням вимог закону про Державний бюджет України, ст.2,5,6
Бюджетного кодексу України, змін в адміністративно-територіальному устрої населених
пунктів, а також утворення нових районів та територіальних громад, довідника місцевих
бюджетів.
Актуальні реквізити бюджетних рахунків для зарахування податків, зборів, платежів до
державного та місцевих бюджетів, відкритих Державною казначейською службою України
відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 16.02.2011 №106 «Деякі питання
ведення обліку податків, зборів, платежів та інших доходів бюджету», зі змінами та
доповненнями, розміщені на вебпорталі ДПС у рубриці «Бюджетні рахунки» та
оприлюднюються у Центрах обслуговування платників.
Крім того, звертаємо увагу, що платник має можливість дізнатися про реквізити
бюджетних рахунків для сплати саме цим платником у вкладці «Стан розрахунків з
бюджетом» Електронного кабінету.

Сектор інформаційної взаємодії
Головного управління ДПС у Тернопільській області