Новини ГУ ДПС у Тернопільській області 25.07.2024

  • 70

Фото без опису

Понад 22 млн грн екологічного податку сплатили до бюджету підприємства Тернопільщини

Суб’єкти господарювання Тернопільщини, які здійснюють викиди забруднюючих
речовин, протягом шести місяців цього року перерахували до зведеного бюджету 22 млн 33,3
тис. грн екологічного податку. Порівняно з аналогічним періодом минулого року
надходження зросли майже на 4 млн гривень.
Нагадаємо, що екологічний податок – це загальнодержавний обов’язковий платіж,
який справляється з фактичних обсягів викидів у атмосферне повітря, скидів у водні об'єкти
забруднюючих речовин, розміщення відходів, фактичного обсягу радіоактивних відходів, що
тимчасово зберігаються їх виробниками, фактичного обсягу утворених радіоактивних
відходів та з фактичного обсягу радіоактивних відходів, накопичених до 1 квітня 2009 року.


Сектор інформаційної взаємодії
Головного управління ДПС у Тернопільській області

 

З 1 вересня 2024 року продаж інших нікотиновмісних продуктів для орального споживання, не маркованих в установленому порядку, забороняється


Законом України від 16 січня 2024 року № 3553-ІХ «Про внесення змін до
Податкового Кодексу України щодо приведення деяких норм у відповідність із Законом
України «Про Митний тариф України» та уточнення окремих положень» внесено зміни до
Податкового кодексу України (далі – ПКУ), згідно з якими з 1 вересня 2024 року підлягають
оподаткуванню акцизним податком операції з ввезення та реалізації на митній території
України товарів за кодом згідно з УКТ ЗЕД 2404 91 90 00 «Інші нікотиновмісні продукти для
орального застосування», які включено до переліку підакцизних товарів.
Для цілей запровадження з 1 вересня 2024 року оподаткування акцизним податком
інших нікотиновмісних продуктів для орального застосування платники податків, які є
виробниками та/або імпортерами таких продуктів, мають право відповідно до ст. 226 ПКУ не
пізніше ніж за два місяці, для задоволення потреби в марках у вересні 2024 року, подати
попередню заявку-розрахунок про потребу в марках акцизного податку «тютюн вітчизняний
(інші вироби)» – «ТВ ІНШІ», «тютюн імпортний (інші вироби)» – «ТІ ІНШІ» у кількості,
необхідній для маркування інших нікотиновмісних продуктів для орального застосування.
Для забезпечення можливості своєчасного маркування інших нікотиновмісних
продуктів для орального застосування з метою їхнього ввезення на митну територію України
та реалізації з 1 вересня 2024 року – одержання виробниками та імпортерами таких продуктів
марок акцизного податку до 1 вересня 2024 року здійснюється виключно за умови подання
продавцю таких марок заявки-розрахунку за формою, затвердженою центральним органом
виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику,
документів, що підтверджують внесення плати за марки і сплату до відповідного бюджету
акцизного податку за ставками, які діятимуть з 1 вересня 2024 року.
Отже, з 1 вересня 2024 року (якщо до вказаної дати законодавством не будуть
встановлені інші терміни, протягом яких можна здійснювати зберігання, транспортування,
реалізацію на митній території України нікотиновмісних продуктів для орального
застосування, виготовлених або ввезених на митну територію України до 1 вересня 2024
року, без марок акцизного податку) ввезення на митну територію України, зберігання,
транспортування, прийняття на комісію з метою продажу та продаж на митній території
України зазначених продуктів, не маркованих в установленому порядку, забороняється.


Сектор інформаційної взаємодії
Головного управління ДПС у Тернопільській області

 

На підставі яких документів визначається належність будівлі до того чи іншого класу для цілей оподаткування податком на нерухомість

Відповідно до п.п. 266.3.3 п. 266.3 ст. 266 Податкового кодексу України (далі – ПКУ)
база оподаткування об’єктів житлової та нежитлової нерухомості, в тому числі їх часток, що
перебувають у власності юридичних осіб, обчислюється такими особами самостійно
виходячи з загальної площі кожного окремого об’єкта оподаткування на підставі документів,
що підтверджують право власності на такий об’єкт.
Форма податкової декларації з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної
ділянки, затверджена наказом Міністерства фінансів України від 10.04.2015 № 408 (у
редакції  наказу Міністерства фінансів України від 10 листопада 2022 року № 371) (із
змінами) (далі – Декларація), передбачає заповнення додатка 1 (для об’єктів житлової
нерухомості) та додатка 2 (для об’єктів нежитлової нерухомості), які є її невід’ємною
частиною.
У графі 2 «Код типу об’єкта» розд. І «Розрахунок податкового зобов’язання» додатка
1 (додатка 2) до Декларації зазначається код типу об’єкта, визначеного відповідно до
Державного класифікатора будівель та споруд ДК 018-2000, затвердженого наказом
Державного комітету по стандартизації, метрології та сертифікації від 17 серпня 2000 року
№ 507 (далі – Класифікатор).
Водночас зазначаємо, що наказом Мінекономіки від 16.05.2023 № 3573 «Про
затвердження національного класифікатора НК 018:2023 та скасування національного
класифікатора ДК 018-2000», який набрав чинності 01.01.2024:
затверджено національний класифікатор НК 018:2023 «Класифікатор будівель і
споруд» (далі – Національний класифікатор);
скасовано Класифікатор.
Підзаконним актом, у якому застосовується Класифікатор, є постанова Кабінету
Міністрів України від 28.12.2020 № 1330 «Про затвердження Порядку та форм надання
контролюючим органам в електронному вигляді інформації щодо ставок та податкових пільг
із сплати місцевих податків та/або зборів» (далі – постанова № 1330), розроблена на
виконання п. 12.3 ст. 12 ПКУ, згідно з якою сільські, селищні, міські ради в межах своїх
повноважень приймають рішення про встановлення місцевих податків та зборів та
податкових пільг з їх сплати та до 15 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому
планується застосовування встановлюваних місцевих податків та/або зборів та передають
інформацію до контролюючих органів за формою, встановленою Кабінетом Міністрів
України.
Отже, до внесення відповідних змін до постанови № 1330 та до форми Декларації, у
Деклараціях зазначаються коди будівель і споруд та ставки податку, які визначені у рішенні
органу місцевого самоврядування на відповідний рік та надіслані до контролюючих органів,
відповідно до постанови № 1330.
Належність будівлі до того чи іншого класу для цілей оподаткування має бути
підтверджено. Зокрема, визначення належності будівель до того чи іншого класу будівель
проводиться на підставі документів, що підтверджують право власності, з врахуванням
класифікаційних ознак та функціонального призначення такого об’єкта нерухомості, згідно з
Класифікатором або Національним класифікатором.
З 01.01.2024 чинним є Національний класифікатор, тому у разі необхідності платник
податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, може звернутися до
уповноваженого органу для отримання довідки щодо належності об’єктів нерухомості до
певного класу Національного класифікатора. Ведення Національного класифікатора
забезпечує Міністерство розвитку громад та територій України, яке у тому числі приймає
рішення про необхідність внесення змін до нього, доцільність перегляду усього
класифікатора.

Сектор інформаційної взаємодії
Головного управління ДПС у Тернопільській області

 

Які документи, крім податкової декларації про майновий стан і доходи, повинна подати фізична особа – платник податку, щоб скористатись правом на нарахування податкової знижки за витратами, понесеними на придбання акцій (інших корпоративних прав), емітентом яких є юрособа, яка набула статус резидента Дія Сіті?


Відповідно до п. 166.3.10 п. 166.3 ст. 166 Податкового кодексу України (далі –
ПКУ) платник податку на доходи фізичних осіб має право включити до податкової
знижки у зменшення оподатковуваного доходу у вигляді дивідендів, крім сум
дивідендів, які не включаються до розрахунку загального місячного (річного)
оподатковуваного доходу, фактично здійснені ним протягом звітного податкового
року витрати на придбання акцій (інших корпоративних прав), емітентом яких є
юридична особа, яка набула статус резидента Дія Сіті згідно з частиною третьою ст.
5 Закону України від 15 липня 2021 року № 1667-ІХ «Про стимулювання розвитку
цифрової економіки в Україні» (далі – Закон № 1667), за умови що такі витрати були
понесені платником податку до набуття емітентом статусу резидента Дія Сіті або
впродовж періоду, коли такий резидент Дія Сіті відповідав вимозі, встановленій п. 3
частини третьої ст. 5 Закону № 1667.
При цьому, юридична особа набуває статусу резидента Дія Сіті з дня внесення
відповідного запису до реєстру Дія Сіті з урахуванням положень частини сьомої ст. 2
Закону № 1667 (частина друга ст. 4 Закону № 1667).
Сума податкової знижки, нарахована платнику податку у звітному податковому
році, у разі включення до податкової знижки витрат, передбачених п.п. 166.3.10 п.
166.3 ст. 166 ПКУ, розраховується окремо від інших витрат та не може перевищувати
суму річного загального оподатковуваного доходу платника податку, отриманого у
вигляді дивідендів, крім сум дивідендів, що не включаються до розрахунку
загального місячного (річного) оподатковуваного доходу (абзац перший п.п. 166.4.4 п.
166.4 ст. 166 ПКУ).
До податкової знижки включаються фактично здійснені протягом звітного
податкового року платником податку витрати, підтверджені відповідними платіжними
та розрахунковими документами, зокрема, квитанціями, фіскальними або товарними
чеками, прибутковими касовими ордерами, що ідентифікують продавця товарів
(робіт, послуг) і особу, яка звертається за податковою знижкою (їх покупця
(отримувача), а також копіями договорів за їх наявності, в яких обов’язково повинно
бути відображено вартість таких товарів (робіт, послуг) і строк оплати за такі товари
(роботи, послуги) (п.п. 166.2.1 п. 166.2 ст. 166 ПКУ).
Згідно п.п. 166.2.2 п. 166.2 ст. 166 ПКУ, копії таких документів (крім
електронних розрахункових документів) надаються разом з податковою декларацією
про майновий стан і доходи (далі – Декларація), а оригінали цих документів не
надсилаються контролюючому органу, але підлягають зберіганню платником податку
протягом строку давності, встановленого ПКУ.
Якщо відповідні витрати підтверджені електронним розрахунковим
документом, платник податків зазначає в Декларації лише реквізити електронного
розрахункового документа.
Для документального підтвердження витрат, що включаються до податкової
знижки, контролюючий орган не має права вимагати від платника податку надання
документів та/або їх копій, які містяться в автоматизованих інформаційних і
довідкових системах, реєстрах, банках (базах) даних органів державної влади та/або
органів місцевого самоврядування, інформація з яких безоплатно отримується
контролюючими органами відповідно до ПКУ та міститься в інформаційних базах
центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику
(п.п. 166.2.3 п. 166.2 ст. 166 ПКУ).
Статтею 1 розд. І Закону України від 16 липня 1999 року № 996-ХІV «Про
бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» (далі – Закон № 996) визначено, що первинний документ – це документ, який містить відомості про
господарську операцію.
Перелік обов’язкових реквізитів, які повинні мати первинні документи,
визначено частиною другою ст. 9 Закону № 996.
Враховуючи викладене, фізична особа – платник податку, яка має право
скористатися податковою знижкою за витратами, понесеними на придбання акцій
(інших корпоративних прав), емітентом яких є юридична особа, яка набула статус
резидента Дія Сіті, повинна подати до контролюючого органу разом з Декларацією
підтверджувальні документами, що засвідчують факт понесення таких витрат: копії
платіжних та розрахункових документів, зокрема, квитанції, фіскальні чеки,
прибуткові касові ордери, що ідентифікують юридичну особу – емітента акцій (інших
корпоративних прав) і особу, яка звертається за податковою знижкою, в яких чітко
визначені сума витрат, дата здійснення розрахунків (має відповідати даті до набуття
емітентом статусу резидента Дія Сіті або впродовж періоду, коли такий резидент Дія
Сіті відповідав вимозі, встановленій п. 3 частини третьої ст. 5 Закону № 1667), а
також копії договору купівлі-продажу, витягу з реєстру Дія Сіті, тощо.
При цьому, з метою розрахунку податкової знижки, інформацію щодо сум
нарахованого загального річного оподатковуваного доходу у вигляді дивідендів,
утриманого із таких доходів податку на доходи фізичних осіб, фізична особа –
платник податку отримує у вигляді довідки про доходи від юридичної особи –
резидента Дія Сіті.
Водночас згідно з п. 176.1 ст. 176 ПКУ платники податку зобов’язані на вимогу
контролюючого органу та в межах його повноважень, визначених законодавством,
пред’являти документи і відомості, пов’язані з виникненням доходу або права на
отримання податкової знижки, обчисленням і сплатою податку, та підтверджувати
необхідними документами достовірності відомостей, зазначених у Декларації з цього
податку.

Сектор інформаційної взаємодії
Головного управління ДПС у Тернопільській області