Новини ГУ ДПС у Тернопільській області 26.07.2024
Майже 2,3 млн грн надійшло до місцевих бюджетів Тернопільщини за місця для паркування транспортних засобів
Упродовж шести місяців цього року до місцевих бюджетів Тернопільської області
від платників надійшло 2 млн 276,4 тис. грн збору за місця для паркування транспортних
засобів.
Зокрема, фізичні особи – платники податків за січень-червень 2024 року сплатили
понад 1,2 млн грн збору за місця для паркування, а юридичні особи – більше 1 млн
гривень.
Нагадуємо, що платник збору за місця для паркування транспортних засобів, який
має підрозділ без статусу юридичної особи, що провадить діяльність із забезпечення
паркування транспортних засобів на земельній ділянці не за місцем реєстрації такого
платника збору, зобов’язаний зареєструвати такий підрозділ як платника збору у
контролюючому органі за місцезнаходженням земельної ділянки.
Сектор інформаційної взаємодії
Головного управління ДПС у Тернопільській області
Куди звертатись фізособі власнику декількох об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, розміщених в різних населених пунктах, для проведення звірки даних
Відповідно до п.п. 266.7.3 п. 266.7 ст. 266 Податкового кодексу України (далі - ПКУ)
платники податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, мають право
звернутися з письмовою заявою до контролюючого органу за своєю податковою адресою для
проведення звірки даних щодо:
об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, в тому числі їх часток, що
перебувають у власності платника податку;
розміру загальної площі об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, що
перебувають у власності платника податку;
права на користування пільгою із сплати податку;
розміру ставки податку;
нарахованої суми податку.
При виявленні розбіжностей між даними контролюючих органів та даними,
підтвердженими платником податку на підставі оригіналів відповідних документів, зокрема,
документів на право власності, контролюючий орган за податковою адресою платника
податку проводить перерахунок суми податку і надсилає (вручає) йому нове податкове
повідомлення-рішення. Попереднє податкове повідомлення-рішення вважається скасованим
(відкликаним).
Згідно з абзацом другим п.п. 266.7.4 п. 266.7 ст. 266 ПКУ у разі подання платником
податку контролюючому органу правовстановлюючих документів на нерухоме майно,
відомості про яке відсутні у базі даних інформаційних систем центрального органу
виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, сплата податку фізичними
особами здійснюється на підставі поданих платником податку відомостей до отримання
контролюючим органом відомостей від органів державної реєстрації прав на нерухоме майно
про перехід права власності на об’єкт оподаткування.
Крім того, фізичні особи, з використанням кваліфікованого електронного підпису,
мають можливість переглянути сформовані податкові повідомлення-рішення щодо сум
нарахованих їм податкових зобов’язань з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної
ділянки, в меню «ЕК для громадян»/розділ «Загальна інформація про платника»/вкладка
«Повідомлення про обов’язок сплатити суму грошового зобов’язання (ППР)» приватної
частини Електронного кабінету, вхід до якого здійснюється за адресою:
http://cabinet.tax.gov.ua, а також через вебпортал ДПС.
Сектор інформаційної взаємодії
Головного управління ДПС у Тернопільській області
Подання Податкової декларації з податку на прибуток підприємств зі змінами, внесеними наказом Міністерства фінансів України від 06.03.2024 № 111
5 квітня 2024 року набрав чинності наказ Міністерства фінансів України від
06.03.2024 № 111 «Про затвердження Змін до форми Податкової декларації з податку на
прибуток підприємств», яким внесено зміни до форми Податкової декларації з податку на
прибуток підприємств, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 20.10.2015
№ 897 (далі – Декларація).
Положеннями п. 46.6 ст. 46 Податкового кодексу України передбачено, якщо в
результаті зміни правил оподаткування змінюються форми податкової звітності, до
визначення нових форм декларацій (розрахунків), які набирають чинності для складання
звітності за податковий період, що настає за податковим періодом, у якому відбулося їх
оприлюднення, є чинними форми декларацій (розрахунків), чинні до такого визначення.
З урахуванням цього платники податку на прибуток матимуть змогу подати
Декларацію за оновленою формою, починаючи зі звітного (податкового) періоду – півріччя
2024 року.
Вищезазначені роз’яснення наведені в листі ДПС від 19.04.2024 № 11568/7/99-00-21-
02-01-07.
Відповідно до п. 4 розд. ІІ Порядку обміну електронними документами з
контролюючими органами, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від
06.06.2017 № 557, електронні форми документів у форматі за стандартом на основі
специфікації eXtensibleMarkupLanguage (XML) оприлюднюються на вебпорталі ДПС.
На вебпорталі ДПС у рубриці Електронна звітність/Платникам податків про
електронну звітність/Інформаційно-аналітичне забезпечення/Реєстр електронних форм
податкових документів розміщені електронні форми Декларації з додатками за
ідентифікаторами форм:
J0100126 – для юридичних осіб;
F0100726 – для фізичних осіб;
J0100926 – для інститутів спільного інвестування;
J0100526 – для виробників сільськогосподарської продукції за рік (річний податковий
(звітний) період починається з 1 липня минулого звітного року і закінчується 30 червня
поточного звітного року).
Сектор інформаційної взаємодії
Головного управління ДПС у Тернопільській області
Який алгоритм дій при зміні даних, які вносяться до облікової картки ФО – платника податків (заява за ф. № 5ДР)?
Відповідно до п. 70.7 ст. 70 Податкового кодексу України та п. 1 розд. IХ Положення
про реєстрацію фізичних осіб у Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків,
затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 29.09.2017 № 822 (далі –
Положення № 822), фізичні особи – платники податків зобов’язані подавати до
контролюючих органів (далі – податкові органи) відомості про зміну даних, які вносяться до
облікової картки фізичної особи – платника податків протягом місяця з дня виникнення
таких змін шляхом подання заяви про внесення змін до Державного реєстру фізичних осіб –
платників податків за формою № 5ДР (далі – Заява за ф. № 5ДР) (додаток 12 до Положення
№ 822) та документа, що посвідчує особу (після пред’явлення повертається).
Заява може бути подана через представника за наявності документа, що посвідчує
особу такого представника, та документа, що посвідчує особу довірителя, або його
ксерокопії (з чітким зображенням), а також довіреності, засвідченої у нотаріальному
порядку, на проведення змін до Державного реєстру фізичних осіб – платників податків (далі
– ДРФО) (після пред’явлення повертається).
Заява за ф. № 5ДР фізичною особою подається особисто або через представника до
контролюючого органу за своєю податковою адресою (місцем проживання), а у разі зміни
місця проживання – до контролюючого органу за новим місцем проживання або до будь-
якого контролюючого органу (п. 2 розд. IХ Положення № 822).
Для заповнення Заяви за ф. № 5ДР використовуються дані документа, що посвідчує
особу, та інших документів, які підтверджують зміни таких даних (п. 3 розд. IХ Положення
№ 822).
Для підтвердження інформації про задеклароване (зареєстроване) місце проживання
(перебування) особа подає один з таких документів:
витяг з реєстру територіальної громади;
паспорт, виготовлений у формі книжечки;
тимчасове посвідчення громадянина України (п.п. 4 п. 1 розд. IІІ Положення № 822).
При поданні Заяви за ф. № 5ДР фізична особа зобов’язана подати відповідному
контролюючому органу документи (оригінали після перевірки повертаються) та їх копії (п. 1
розд. VI Положення № 822).
Для підтвердження факту внутрішнього переміщення і взяття на облік внутрішньо
переміщеної особи така особа подає довідку про взяття на облік внутрішньо переміщеної
особи відповідно до Порядку оформлення і видачі довідки про взяття на облік внутрішньо
переміщеної особи, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 01 жовтня
2014 року № 509 «Про облік внутрішньо переміщених осіб» (п.п. 5 п. 1 розд. IІІ Положення
№ 822).
При поданні Заяви за ф. № 5ДР фізична особа зобов’язана подати відповідному
контролюючому органу документи (оригінали після перевірки повертаються) та їх копії за
переліком, визначеним Положенням № 822 (п. 1 розд. VI Положення № 822).
Внесення змін до ДРФО здійснюється протягом трьох робочих днів з наступного дня
після дня подання фізичною особою Заяви за ф. № 5ДР (п. 4 розд. IХ Положення № 822).
Згідно з п. 5 розд. IХ Положення № 822 у разі виявлення недостовірних даних або
помилок у поданій Заяві за ф. № 5ДР фізичній особі може бути відмовлено у внесенні змін
та/або видачі документа, що засвідчує реєстрацію у ДРФО.
Сектор інформаційної взаємодії
Головного управління ДПС у Тернопільській області