Новини ГУ ДПС у Тернопільській області 06.08.2024
Нюанси сплати податків, зборів платниками за заподіяну шкоду державі
Державна податкова служба України з метою забезпечення обліку надходжень, які
сплачують платники податків в рамках реалізації частин четвертих статей 212 та 212 1
Кримінального кодексу України, якими передбачено можливість звільнення особи від
кримінальної відповідальності за вчинення злочину, якщо вона до притягнення до
кримінальної відповідальності сплатила податки, збори, єдиний внесок, а також
відшкодувала шкоду, завдану державі їх несвоєчасною сплатою (фінансові санкції, пеня),
повідомляє наступне.
Під час сплати податків, зборів та/або єдиного внеску особа підприємства, установи,
організації або особа, що провадить підприємницьку діяльністю, у реквізитах платіжної
інструкції зазначає податковий номер платника, за яким відбулося фактичне ненадходження
до бюджетів чи державних цільових фондів коштів, а також у полі «Додаткова інформація
запису» реквізиту «Призначення платежу» платіжної інструкції зазначає посилання на
виконання частини четвертої статті 212 або частини четвертої статті 212 1 Кримінального
кодексу України, номер та дату кримінального провадження.
Такі надходження обліковуються в інтегрованих картках платників, відкритих за
кодом класифікації доходів бюджету 19090500 «Податки та збори, не віднесені до інших
категорій» (державний бюджет) за формою оперативного обліку 15.
Суми надходжень за платежами, які сплачені платниками до державного бюджету за
заподіяну шкоду державі, поверненню (перерахуванню) не підлягають.
Сектор інформаційної взаємодії
Головного управління ДПС у Тернопільській області
Майже 4,1 млрд грн єдиного внеску сплатили на Тернопільщині на соціальні гарантії
Упродовж семи місяців цього року суб’єкти господарювання Тернопільської області
сплатили 4 млрд 89 млн грн єдиного соціального внеску на загальнообов’язкове державне
соціальне страхування. Про це повідомив в.о. начальника Головного управління ДПС у
Тернопільській області Руслан Цвігун.
Лише у липні надходження єдиного внеску від платників області склали 582 млн грн.
Нагадаємо, єдиний внесок є джерелом наповнення фондів соціального страхування, з
яких здійснюються виплати пенсій, забезпечуються соціальні гарантії на випадок безробіття,
нещасних випадків на виробництві чи професійних захворювань. Варто мати на увазі, що
несплачений єдиний внесок призводить до втрати страхового стажу, необхідного для
призначення пенсій у майбутньому. Адже періоди роботи зараховуються до страхового
стажу лише за умови сплати страхових внесків у сумі не меншій, ніж мінімальний, а з 1
квітня 2024 року це – 1760 гривень.
Сектор інформаційної взаємодії
Головного управління ДПС у Тернопільській області
Щодо можливості платника податку виправити помилку, допущену при заповненні скарги щодо рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН
Порядок розгляду скарги щодо рішення про відмову в реєстрації податкової
накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних затверджено
постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 року № 1165 «Про затвердження
порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в
Єдиному реєстрі податкових накладних» зі змінами.
Скарга щодо рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку
коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – Скарга) з додатками до неї (за
наявності) та/або заява про відкликання скарги (далі – Заява) подаються платником податку в
електронній формі технічними засобами електронних комунікацій з дотриманням вимог
Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI, законів України від 22
травня 2003 року № 851-IV «Про електронні документи та електронний документообіг», від
05 жовтня 2017 року № 2155-VIII «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі
послуги» і реєструється в ДПС у день її надходження (п. 5 Порядку розгляду скарги щодо
рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному
реєстрі податкових накладних, про неврахування таблиці даних платника податку на додану
вартість, про відповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості
платника податку (далі – Порядок розгляду скарги).
Після отримання ДПС Скарги та надсилання платнику першої квитанції, здійснюється
перевірка даних Скарги на відповідність даним ДПС.
У випадку виявлення розбіжностей платнику направляється друга квитанція з
повідомленням про помилки.
Після їх усунення та в межах передбаченого строку платник податку має право
повторно направити до ДПС Скаргу з додатками. Якщо розбіжності відсутні – Скарга
реєструється в ДПС.
Крім того, якщо після реєстрації Скарги в ДПС платник виявив помилку в даних, по
яких не проводиться автоматизована перевірка, то він може надіслати Заяву.
Відповідно до п. 13 Порядку, у разі коли до прийняття рішення комісією центрального
рівня надійшла Заява (додаток 4), така Скарга залишається без розгляду, а платнику податку
в автоматичному режимі надсилається відповідна квитанція. Така квитанція є
підтвердженням залишення Скарги без розгляду.
У подальшому платник має право повторно подати Скаргу до комісії центрального
рівня з урахуванням законодавчо встановлених строків.
Отже, платник податку не може виправити помилку, допущену при заповненні
Скарги.
Однак платник може відкликати Скаргу із помилками шляхом подання Заяви та з
врахуванням виправлень подати її повторно. При цьому кількість таких Заяв не обмежена.
Звертаємо увагу, Скарга подається платником податку протягом 10 робочих днів, що
настають за днем прийняття рішення комісією регіонального рівня (п. 3 Порядку розгляду
скарги).
Якщо платником податку подано Скаргу з порушенням строків подання, визначених у
п. 3 Порядку розгляду скарги, така Скарга не приймається, а платнику податку в
автоматичному режимі надсилається відповідна квитанція. Така квитанція є підтвердженням
неприйняття скарги для розгляду (п. 8 Порядку розгляду скарги).
Сектор інформаційної взаємодії
Головного управління ДПС у Тернопільській області
Яка інформація щодо дозвільного документа зазначається у додатку 4 прим. 1 до податкової декларації з рентної плати, якщо в реєстрі присвоєнь радіочастот загальних користувачів вказані статуси: «задіяне присвоєння радіочастоти» та/або «заплановане присвоєння радіочастоти», «заявлене присвоєння радіочастоти»
Законом України від 21.05.2024 № 3721-ІХ «Про внесення змін до Податкового
кодексу України та Закону України «Про електронні комунікації» щодо рентної плати за
користування радіочастотним спектром (радіочастотним ресурсом) України» (далі – Закон №
3721), який набрав чинності з 01.07.2024, внесено зміни до порядку оподаткування рентною
платою за користування радіочастотним спектром (радіочастотним ресурсом) України (далі –
рентна плата).
Відповідно до п. 254.3 ст. 254 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) об’єктом
оподаткування рентною платою за користування радіочастотним спектром (радіочастотним
ресурсом) України (далі – рентна плата) є ширина смуги радіочастот, що визначається як
частина смуги радіочастот загального користування у відповідному регіоні та зазначена у
відповідних ліцензіях, дозволах та присвоєннях, визначених у п. 254.1 ст. 254 ПКУ.
Платники рентної плати обчислюють суму рентної плати виходячи з виду
радіозв’язку, розміру встановлених ставок та ширини смуги радіочастот по кожному регіону
окремо, в частині фактичної тривалості (календарних днів) дії дозвільного документа у
звітному періоді (п.п. 254.5.2 п. 254.5 ст. 254 ПКУ).
Водночас Законом України від 16 грудня 2020 року № 1089-IX «Про електронні
комунікації» (далі – Закон № 1089), який 01.01.2022 набрав чинності, визнано втрату
чинності Законом України від 01 червня 2000 року № 1770-III «Про радіочастотний ресурс
України», відповідно до якого було передбачено видачу ліцензій на користування
радіочастотним ресурсом України та порядок отримання дозволів на експлуатацію
радіоелектронного засобу або випромінювального пристрою.
Дозволи на експлуатацію радіоелектронних засобів, видані до дня набрання чинності
Законом № 1089, та умови цих дозволів набувають статусу присвоєння радіочастот.
Продовження строку дії таких присвоєнь радіочастот здійснюється відповідно до Закону №
1089 (абзац перший п. 5 розд. XIX «Прикінцеві та перехідні положення» Закону № 1089).
Присвоєння радіочастоти – це внесення параметрів та визначених умов експлуатації
радіообладнання, радіоелектронних засобів та випромінювальних пристроїв спеціального
призначення із статусом задіяного присвоєння радіочастоти (смуги, номіналу або
радіочастотного каналу) до реєстру присвоєнь радіочастот загальних користувачів або до
реєстру присвоєнь радіочастот спеціальних користувачів (п. 89 ст. 2 Закону № 1089).
Пунктами 31-33 ст. 2 Закону № 1089 визначено, що:
задіяне присвоєння радіочастоти – це присвоєння радіочастоти для відповідного
радіообладнання, випромінювального пристрою, радіоелектронного засобу та
випромінювального пристрою спеціального призначення, введеного в експлуатацію у
визначеному законодавством порядку;
заплановане присвоєння радіочастоти – присвоєння радіочастоти для відповідного
радіообладнання, випромінювального пристрою, радіоелектронного засобу та
випромінювального пристрою спеціального призначення, для якого процедура розрахунку
електромагнітної сумісності виконана з позитивним результатом;
заявлене присвоєння радіочастоти – присвоєння радіочастоти для відповідного
радіообладнання, випромінювального пристрою, радіоелектронного засобу та
випромінювального пристрою спеціального призначення, для якого розпочата процедура
розрахунку електромагнітної сумісності.
Відповідно до п. 3 розд. ІІ Порядку ведення реєстру присвоєнь радіочастот загальних
користувачів, затвердженого постановою Національної комісії, що здійснює державне
регулювання у сферах електронних комунікацій, радіочастотного спектра та надання послуг
поштового зв’язку від 17 серпня 2022 року № 149 реєстр присвоєнь радіочастот загальних
користувачів є загальнодоступним та містить, зокрема, інформацію про присвоєння
радіочастот: номер присвоєння радіочастоти радіообладнанню (випромінювальному пристрою);
статус присвоєння радіочастоти;
дата присвоєння статусу;
строк дії статусу присвоєння радіочастоти;
регіон;
населений пункт;
назва/тип радіообладнання;
присвоєні номінали (смуги, канали) радіочастот приймання/передавання, МГц.
Форма податкової декларації з рентної плати (далі – Декларація) затверджена наказом
Міністерства фінансів України від 17.08.2015 № 719, який станом на дату надання відповіді
проходить процедуру приведення у відповідність до норм Закону № 3721. Невід’ємною
частиною Декларації є додатки. Зокрема, розрахунок з рентної плати за користування
радіочастотним ресурсом України здійснюється у додатку 4 прим. 1 до Декларації (далі –
Додаток).
Колонки 4.1-4.5 Додатка заповнюється згідно з документом, що надає право на
користування радіочастотним ресурсом (примітка 8 до Додатка).
Оскільки присвоєний статус радіочастоти «задіяне присвоєння радіочастоти» в реєстрі
присвоєнь радіочастот загальних користувачів надає право на користування радіочастотним
спектром (радіочастотним ресурсом), то в колонках 4.1-4.5 Додатка зазначається інформація,
яка міститься в такому реєстрі:
у колонці 4.1 – про вид дозвільного документа, а саме: «відомості з реєстру присвоєнь
радіочастот загальних користувачів»;
у колонці 4.2 – номер присвоєння радіочастоти радіообладнанню;
у колонці 4.3 – дата присвоєння статусу «задіяне присвоєння радіочастоти»
(дд.мм.рррр);
у колонці 4.4 – строк дії статусу присвоєння радіочастоти «задіяне присвоєння
радіочастоти» (дд.мм.рррр).
Сектор інформаційної взаємодії
Головного управління ДПС у Тернопільській області