Новини ГУ ДПС у Тернопільській області 08.08.2024
Коли вимога про сплату боргу (недоїмки) з єдиного внеску вважається відкликаною
Правові та організаційні засади забезпечення збору та обліку єдиного внеску, умови та
порядок його нарахування і сплати регулюється Законом України від 08 липня 2010 року №
2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальна
страхування» (далі – Закон № 2464) та Інструкцією про порядок нарахування і сплати
єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, затвердженої
наказом Міністерства фінансів України від 20 квітня 2015 року № 449 із змінами та
доповненнями (далі – Інструкція № 449).
Відповідно до п.6 розділу VІ Інструкції № 449, вимога про сплату боргу (недоїмки) по
єдиному внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – вимога)
вважається відкликаною, якщо:
- сума боргу (недоїмки), зазначена у вимозі, погашається платником, органами
державної виконавчої служби або органами Казначейства (вимога вважається відкликаною у
день, протягом якого відбулося таке погашення суми боргу (недоїмки) в повному обсязі);
- контролюючий орган скасовує або змінює раніше зазначену суму боргу (недоїмки)
внаслідок її узгодження або оскарження (вимога вважається відкликаною з дня прийняття
контролюючим органом рішення про скасування або зміну раніше зазначеної суми боргу
(недоїмки));
- вимога контролюючого органу про сплату боргу (недоїмки) скасовується судом
(вимога вважається відкликаною у день набрання судовим рішенням законної сили);
- борг (недоїмка) списується у випадках, передбачених ст. 25 «Заходи впливу та
стягнення» або іншими положеннями Закону № 2464, в порядку, визначеному пп. 9 – 11
розділу VІ Інструкції № 449 (вимога вважається відкликаною у день прийняття
контролюючим органом рішення про списання боргу (недоїмки) відповідно до частини
сьомої ст. 25 або іншого положення Закону № 2464);
- є рішення суду на стягнення відповідних сум боргу (недоїмки), що зазначені у вимозі,
(вимога вважається відкликаною у день надходження виконавчих документів до органів
державної виконавчої служби або до органів Казначейства).
Сектор інформаційної взаємодії
Головного управління ДПС у Тернопільській області
Майже 1,5 млрд грн податку на додану вартість надійшло до бюджету від платників Тернопільщини
Державний бюджет України упродовж семи місяців цього року отримав від суб’єктів
підприємництва Тернопільської області 1 млрд 469,7 млн грн податку на додану вартість. Це
на 460,2 млн грн або на 45,6% більше, ніж за січень-липень 2023 року. Про це повідомив в.о.
начальника Головного управління ДПРС у Тернопільській області Руслан Цвігун.
До слова, на території Тернопільщини зареєстровано 2945 платників ПДВ –
юридичних осіб. З початку року кількість платників даного податку зросла на 45 суб’єктів
господарювання.
ГУ ДПС у Тернопільській області висловлює вдячність усім платникам, які упродовж
непростого для усієї країни, й бізнесу зокрема, періоду вчасно та у повному обсязі сплачують
податки та збори.
Сектор інформаційної взаємодії
Головного управління ДПС у Тернопільській області
Чи застосовується адміністративна відповідальність до посадових осіб ЮО за адміністративні правопорушення, вчинені за періоди, які не належали до їх роботи?
Відповідно частини восьмої ст. 9 Закону України від 16 липня 1999 року № 996-ХIV
«Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» відповідальність за несвоєчасне
складання первинних документів і регістрів бухгалтерського обліку та недостовірність
відображених у них даних несуть особи, які склали та підписали ці документи.
Згідно з ст. 9 Кодексу України про адміністративні правопорушення (далі – КУпАП)
адміністративним правопорушенням (проступком) визнається протиправна, винна (умисна
або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і
свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено
адміністративну відповідальність.
Адміністративна відповідальність за правопорушення, передбачені КУпАП, настає,
якщо ці порушення за своїм характером не тягнуть за собою відповідно до закону
кримінальної відповідальності.
Частинами першою і третьою ст. 8 КУпАП встановлено, що особа, яка вчинила
адміністративне правопорушення, підлягає відповідальності на підставі закону, що діє під
час і за місцем вчинення правопорушення.
Провадження в справах про адміністративні правопорушення ведеться на підставі
закону, що діє під час і за місцем розгляду справи про правопорушення.
Завданнями провадження в справах про адміністративні правопорушення, зокрема, є:
своєчасне, всебічне, повне і об’єктивне з’ясування обставин кожної справи, вирішення її в
точній відповідності з законом (ст. 245 КУпАП).
Статтею 280 КУпАП передбачено, що орган (посадова особа) при розгляді справи про
адміністративне правопорушення зобов’язаний з’ясувати: чи було вчинено адміністративне
правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній
відповідальності, чи є обставини, що пом’якшують і обтяжують відповідальність, чи
заподіяно майнову шкоду, чи є підстави для передачі матеріалів про адміністративне
правопорушення на розгляд громадської організації, трудового колективу, а також з’ясувати
інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Враховуючи положення ст.ст. 8 і 280 КУпАП до посадових осіб юридичної особи за
адміністративні правопорушення, вчинені за періоди, які не належали до їх роботи,
адміністративна відповідальність не застосовується.
Сектор інформаційної взаємодії
Головного управління ДПС у Тернопільській області
Чи може платник повторно подати таблицю даних платника ПДВ, якщо рішення про її неврахування було оскаржено
Подання таблиці даних платника ПДВ (далі – Таблиця) передбачено Порядком
зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі
податкових накладних (далі – Порядок зупинення), затвердженим постановою Кабінету
Міністрів України від 11 грудня 2019 року № 1165 «Про затвердження порядків з питань
зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі
податкових накладних» (далі – Постанова № 1165).
Відповідно до п. 15 Порядку зупинення Таблиця з поясненнями розглядається
комісією регіонального рівня протягом п’яти робочих днів після її отримання.
Згідно з п. 3 Порядку розгляду скарги щодо рішення про відмову в реєстрації
податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, про
неврахування Таблиці, про відповідність платника ПДВ критеріям ризиковості платника
(далі – Порядок розгляду скарги), затвердженого Постановою № 1165, протягом 10 робочих
днів, що настають за днем прийняття рішення комісією регіонального рівня платником ПДВ
може бути подана скарга на рішення комісії регіонального рівня.
Відповідно до п. 11 прим. 1 Порядку розгляду скарги комісія центрального рівня
розглядає скаргу протягом:
10 календарних днів з дня, що настає за днем отримання скарги, якщо платник
податків, який подав скаргу, не виявив бажання взяти участь у розгляді скарги;
30 календарних днів з дня, що настає за днем отримання скарги, якщо платник
податку, який подав скаргу, виявив бажання взяти участь у розгляді скарги.
Строк розгляду скарги не може бути продовжено.
Розгляд скарги платника податку, який вияв бажання взяти участь у розгляді скарги,
може бути перенесено в межах строку розгляду скарги у разі оповіщення через
автоматизовану систему централізованого оповіщення про загрозу виникнення або
виникнення надзвичайних ситуацій, зокрема повітряну тривогу, в межах адміністративної
територіальної одиниці, в якій перебувають комісія центрального рівня та/або платник
податку в період, визначений для розгляду матеріалів скарги в режимі відеоконференції з
таким платником податку. Водночас платнику податку надсилається повідомлення з
відміткою «повторно».
За результатами розгляду скарги комісія центрального рівня протягом строку,
зазначеного у п. 11 прим. 1 Порядку розгляду скарги, приймає одне з таких рішень:
задовольняє скаргу та скасовує рішення комісії регіонального рівня;
залишає скаргу без задоволення та рішення комісії регіонального рівня без змін (п. 12.
Порядку розгляду скарги).
При цьому рішення комісії центрального рівня, прийняте за результатами розгляду
скарги, стосується конкретної Таблиці з відповідними номером та датою.
Кожна наступна Таблиця, направлена платником податку на реєстрацію до ДПС,
отримує власний вхідний реєстраційний номер та приймається комісією регіонального рівня
для розгляду як новий документ.
Таким чином платник податку має можливість повторно сформувати нову таблицю, та
направити її на розгляд комісії регіонального рівня відповідно до п. 12 Порядку зупинення.
Сектор інформаційної взаємодії
Головного управління ДПС у Тернопільській області
Запитували у ДПС про доступні та зручні сервіси щодо сплати податків, зборів, інших платежів та єдиного внеску
Питанням здійснення розрахунків платників податків з бюджетом була присвячена
«гаряча лінія», під час якої заступниця начальника управління – начальниця відділу обліку
платежів та зведеної звітності управління економічного аналізу Головного управління ДПС у
Тернопільській області Марія Кужда відповіла на запитання платників податків.
Посадовиця розповіла додзвонювачам про новації у законодавстві, пов`язані зі
сплатою/поверненням платежів, та їх практичне застосування, про удосконалення процесів
ведення обліку платежів та про створення відповідних сервісів. Звернула увагу на відкриття
Казначейством бюджетних рахунків відповідно до змін у класифікації доходів бюджету та
реквізити таких рахунків.
Ознайомила додзвонювачів із порядком заповнення реквізитів платіжної інструкції
під час сплати бюджетних/небюджетних платежів та порядком повернення платежів з
бюджету. Запитували додзвонювачі й про отримання Витягу щодо стану розрахунків
платників з бюджетами та сплати єдиного внеску і про механізм сплати платежів з
використанням єдиного рахунку.
Під час годинного спілкування також було роз’яснено важливість правильного
заповнення платіжних інструкцій та використання актуальних реквізитів для уникнення
помилок при сплаті податків.
Окрім того, податківиця роз`яснила, які податкові сервіси платники податків можуть
отримати за допомогою Електронного кабінету або мобільного застосунку «Моя
податкова».
Завжди мати під рукою інформацію про нараховані податки можна, якщо стати
активним користувачем мобільного застосунку «Моя податкова». Зі свого телефону можна
дізнатися про стан розрахунків із бюджетом у будь-який час. Через мобільний застосунок
«Моя податкова» можна не лише отримати інформацію, а сплатити податки дистанційно.
Додзвонювачі отримали фахові відповіді на всі запитання щодо заявленої тематики.
Сектор інформаційної взаємодії
Головного управління ДПС у Тернопільській області