Новини ГУ ДПС у Тернопільській області 13.08.2024

  • 47

Фото без опису

Понад 17 тисяч касових апаратів використовують у роботі підприємці Тернопільщини


Станом на початок серпня на території Тернопільської області представниками
бізнесу зареєстровано 17220 реєстраторів розрахункових операцій.
Зокрема, класичних касових апаратів зареєстровано 4340 у 3089 суб’єктів господарювання.
Більшість підприємців обирає для роботи зручні програмні РРО. Так, на території
області станом на початок серпня їх зареєстровано 12880 у 9197 суб’єктів господарювання.
Принагідно нагадуємо, що згідно із Законом України №1017-ІХ від 01.12.2020 року
застосування РРО чи ПРРО при готівкових розрахунках з покупцями стало обов’язковим для
усіх суб’єктів господарювання, окрім платників єдиного податку першої групи, з 1 січня
2022 року. А в рамках дії Закону України №3219 від 30.06.2023 року з 1 жовтня 2023 року
відновлено застосування штрафних санкцій за порушення представниками бізнесу
використання реєстраторів розрахункових операцій (РРО) та програмних реєстраторів
розрахункових операцій (ПРРО).
Просимо представників бізнесу бути відповідальними перед державою та покупцями
товарів/користувачами послуг, проводити усі готівкові розрахунки через РРО/ПРРО та
видавати фіскальний чек.

Сектор інформаційної взаємодії
Головного управління ДПС у Тернопільській області

 

Чи дозволено здійснювати роздрібну торгівлю власно вирощеного тютюну кінцевому споживачу

Пунктом 84 частини першої ст. 1 Закону України від 18 червня 2024 року № 3817-IX
«Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, спиртових дистилятів,
біоетанолу, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, тютюнової сировини, рідин, що
використовуються в електронних сигаретах, та пального» (далі – Закон № 3817) визначено,
що тютюнова сировина – цілі рослини тютюну чи його листя у природному стані або у
вигляді сушеного чи ферментованого листя, цілого чи з відділеною середньою жилкою,
обрізаного чи необрізаного, роздавленого чи розрубаного, що відносяться до товарної
позиції 2401 згідно з УКТЗЕД (включаючи відходи листя тютюну, тютюновий пил), а також
гомогенізований (відновлений), розширений та різаний тютюн, що відноситься до товарної
позиції 2403 згідно з УКТЗЕД, не готовий для куріння або не призначений для
споживання/використання кінцевим споживачем. Тютюнова сировина може бути
ферментованою або неферментованою.
Відповідно до частини другої ст. 22 Закону № 3817 роздрібна торгівля на території
України тютюновою сировиною, сировиною для рідин, що використовуються в електронних
сигаретах, та/або нікотином (токсичним алкалоїдом, екстрагованим з тютюну або отриманим
шляхом хімічного синтезу, який відповідає товарній позиції 2939 згідно з УКТЗЕД) окремо
або в наборах забороняється.

Сектор інформаційної взаємодії
Головного управління ДПС у Тернопільській області

 

Чи може ФО, яка раніше була зареєстрована в ДРФО за РНОКПП, відмовитися від РНОКПП

Згідно з ст. 70 Податкового кодексу України та розд. VIII Положення про реєстрацію
фізичних осіб у Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків, затвердженого
наказом міністерства фінансів України від 29.09.2017 № 822 (далі – Положення № 822), облік
фізичних осіб – платників податків, які через свої релігійні переконання відмовляються від
прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно
повідомили про це відповідний контролюючий орган, ведеться в окремому реєстрі
Державного реєстру фізичних осіб – платників податків (далі – ДРФО) за прізвищем, ім’ям,
по батькові (за наявності), серією та/або номером паспорта громадянина України (далі –
паспорт). До паспортів зазначених осіб вноситься відмітка, яка свідчить про наявність права
здійснювати будь-які платежі за серією та/або номером паспорта.
Фізична особа, яка через свої релігійні переконання відмовляється від прийняття
реєстраційного номера облікової картки платника податків, зобов’язана особисто подати до
відповідного контролюючого органу Повідомлення за ф. № 1П (додаток 8 до Положення №
822), яке є водночас заявою для обліку в окремому реєстрі ДРФО, та пред’явити паспорт або
документ, на підставі якого оформлюється паспорт вперше. У разі зміни прізвища, імені чи
по батькові особа, крім паспорта, пред’являє свідоцтво про шлюб (за наявності), свідоцтво
про розірвання шлюбу (за наявності), свідоцтво про зміну імені (за наявності).
Фізична особа подає Повідомлення до контролюючого органу за своєю податковою
адресою (місцем проживання) або до будь-якого контролюючого органу (п. 3 розд. VIІI Положення № 822).
Відповідно до п. 10 розд. VIII Положення № 822 у разі, якщо фізична особа, до
паспорта якої внесено відмітку про право здійснювати будь-які платежі за серією та/або
номером паспорта, раніше була зареєстрована в ДРФО за реєстраційним номером облікової
картки платника податків, після взяття на облік в окремому реєстрі ДРФО реєстраційний
номер облікової картки платника податків закривається (датою закриття є дата внесення
відмітки до паспорта), а у разі наявності у паспорті відмітки про реєстраційний номер
облікової картки платника податків така відмітка анулюється у порядку, встановленому розд. VIII Положення № 822.
Таким чином, фізична особа, яка раніше була зареєстрована в ДРФО за реєстраційним
номером облікової картки платника податків може через свої релігійні переконання
відмовитися від реєстраційного номера облікової картки платника податків. Після взяття на
облік в окремому реєстрі ДРФО реєстраційний номер облікової картки платника податків
закривається (датою закриття є дата внесення відмітки до паспорта), а у разі наявності у
паспорті відмітки про реєстраційний номер облікової картки платника податків така відмітка
анулюється у порядку, встановленому розд. VIII Положення № 822.

Сектор інформаційної взаємодії
Головного управління ДПС у Тернопільській області

 

Яка відповідальність застосовується до податкового агента за неподання або несвоєчасне подання додатка 4ДФ до Розрахунку?

Відповідно до п.п. «б» п. 176.2 ст. 176 Податкового кодексу України (далі – ПКУ)
особи, які відповідно до ПКУ мають статус податкових агентів, та платники єдиного внеску
зобов’язані подавати у строки, встановлені ПКУ для податкового кварталу, податковий
розрахунок сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків – фізичних
осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску (з розбивкою
по місяцях звітного кварталу), до контролюючого органу за основним місцем обліку. Такий
розрахунок подається лише у разі нарахування сум зазначених доходів платнику податку –
фізичній особі податковим агентом, платником єдиного внеску протягом звітного періоду.
Запровадження інших форм звітності із зазначених питань не допускається.
Якщо відокремлений підрозділ юридичної особи не уповноважений нараховувати,
утримувати і сплачувати (перераховувати) податок до бюджету, податковий розрахунок за
такий підрозділ подає юридична особа до контролюючого органу за основним місцем обліку.
За порушення законів з питань оподаткування та іншого законодавства, контроль за
дотриманням якого покладено на контролюючі органи, застосовуються такі види юридичної
відповідальності, зокрема, фінансова, адміністративна (ст. 111 ПКУ).
Згідно з п. 119.1 ст. 119 ПКУ неподання, подання з порушенням встановлених строків,
подання не в повному обсязі, з недостовірними відомостями або з помилками податкової
звітності про суми доходів, нарахованих (сплачених) на користь платника податків, суми
утриманого з них податку, а також суми, нараховані (виплачені) фізичним особам за товари
(роботи, послуги), якщо такі недостовірні відомості або помилки призвели до зменшення
та/або збільшення податкових зобов’язань платника податку та/або до зміни платника
податку, – тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 1020 гривень.
Ті самі дії, вчинені платником податків, до якого протягом року було застосовано
штраф за таке саме порушення, – тягнуть за собою накладення штрафу у розмірі 2040 гривень.
Відповідно до частини першої ст. 163 прим. 4 Кодексу про адміністративні
правопорушення (далі – КУпАП) неповідомлення або несвоєчасне повідомлення
контролюючим органам за встановленою формою відомостей про доходи громадян, – тягне
за собою попередження або накладення штрафу на посадових осіб підприємств, установ і
організацій, а також на громадян – суб’єктів підприємницької діяльності у розмірі від двох
до трьох неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Дії, передбачені частиною першою ст. 163 прим. 4 КУпАП, вчинені особою, яку
протягом року було піддано адміністративному стягненню за те ж порушення, – тягнуть за
собою накладення штрафу на посадових осіб підприємств, установ і організацій, а також на
громадян – суб’єктів підприємницької діяльності у розмірі від трьох до п’яти
неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Сектор інформаційної взаємодії
Головного управління ДПС у Тернопільській області