Новини ГУ ДПС у Тернопільській області 30.08.2024

  • 53

Фото без опису

Необхідні документи для отримання податкової знижки на навчання

У Головному управлінні ДПС у Тернопільській області нагадують, що до 31 грудня
2024 року фізичні особи мають можливість отримати податкову знижку за витратами на
навчання, здійсненими у 2023 році.
Окрім декларації про майновий стан і доходи, з метою отримання податкової знижки
за навчання  необхідно подати такі документи:  
- копію паспорта (1, 2 сторінки та сторінка прописки – і студента, і одного з батьків,
хто подає декларацію на отримання податкової знижки;  
- копію договору з навчальним закладом;  
- копію квитанції про оплату за навчання за звітний рік;  
- документи, які підтверджують ступінь споріднення, а саме: копія свідоцтва про
народження дитини, свідоцтво про шлюб – якщо за чоловіка (дружину);  
- копію реєстраційного номера облікової картки платника податків: студента і одного
з батьків (хто подає  декларацію на отримання податкової знижки);  
- оригінали довідки з місця роботи про нараховану заробітну плату, утриманий
податок на доходи фізичних осіб та суми податкової соціальної пільги (в разі її наявності) за
звітний податковий рік;  
- реквізити банківського рахунку для перерахування суми отриманої податкової
знижки (номер рахунку, найменування та МФО банку).   

Сектор інформаційної взаємодії
Головного управління ДПС у Тернопільській області

 

Нюанси заповнення акцизної накладної при реалізації пального неплатнику акцизного податку

При реалізації пального суб’єкту господарювання – неплатнику акцизного податку до
місця зберігання пального, яке не є акцизним складом (приміщення або територія у кожному
(на кожній) з яких загальна місткість розташованих ємностей для зберігання пального, яке
використовується виключно для заправлення електрогенераторних установок, не перевищує
2000 літрів) акцизна накладна складається в одному примірнику, який реєструється в
Єдиному реєстрі акцизних накладних особою, яка реалізує пальне, у день складання такої
акцизної накладної, але не пізніше здійснення операції з реалізації пального з акцизного
складу.
При цьому, у верхній лівій частині такої акцизної накладної зазначається, зокрема:
у полі «Коди операцій для складання в одному примірнику» – код «3»;
– у полі «Умови оподаткування» – ознака щодо умов оподаткування пального «0»;
– у полі «Напрям використання» – напрям «0».
У верхній правій частині у полі «Примірник» зазначаються цифри «1» (номер
примірника) та «1» (кількість примірників).
У рядку «Особа, що реалізує пальне» зазначаються реквізити особи – постачальника
пального, а у рядку «Особа - отримувач пального» зазначається:
для юридичної особи та постійного представництва – її повне або скорочене
найменування та код ЄДРПОУ;
для фізичної особи – прізвище, ім’я, по батькові (за наявності) та реєстраційний номер
облікової картки платника податків або серія (за наявності) та номер паспорта (серія та
номер паспорта зазначаються фізичними особами - підприємцями, які мають відмітку в
паспорті про право здійснювати платежі за серією та номером паспорта);
для юридичних осіб, які уповноважені на ведення обліку діяльності за договорами про
спільну діяльність без утворення юридичної особи та є відповідальними за утримання та
внесення податків до бюджету під час виконання договорів: назва договору, найменування
уповноваженої особи та реєстраційний обліковий номер, наданий такій особі під час взяття
на облік договору.
До рядка «Акцизний склад/пересувний акцизний склад, з якого фізично відвантажене
(відпущене) пальне» вносяться реквізити пересувного акцизного складу, з якого фізично
відвантажене (відпущене) пальне.
Реквізити акцизного складу/акцизного складу пересувного, на який фізично
відвантажене (отримане) пальне, у відповідних рядках документа не зазначаються.
Таблична частина такої акцизної накладної заповнюється наступним чином
(показники можуть мати лише додатне значення):
– у графі 1 зазначається код товарної підкатегорії пального згідно з УКТ ЗЕД (10
знаків);
– у графі 2 – інформація щодо опису пального згідно з УКТ ЗЕД;
– у графі 3 – обсяг реалізованого (відвантаженого) пального у кілограмах;
– у графі 4 – обсяг реалізованого (відвантаженого) пального у літрах, приведених до
температури 15° C.

Сектор інформаційної взаємодії
Головного управління ДПС у Тернопільській області

 

Тернопільські платники в судах оскаржили податкові повідомлення-рішення на суму понад 72 млн гривень

Протягом січня-липня 2024 року (станом на 01.08.2024) на розгляді у судах різних
інстанцій перебувала 481 справа за позовами платників податків до органів ДПС області на
суму 793,83 млн грн, з яких розглянуто 250 справ на суму 74 млн гривень. Зокрема, на
користь ГУ ДПС області – 70 справ (у тому числі немайнові спори) на суму 32,5 млн грн та
на користь платників податків – 180 справ на суму 41,5 млн гривень.
Із загальної кількості справ, що у звітному періоді перебували (перебувають) на
розгляді в судах різних інстанцій, одну з ключових категорій становлять справи за позовами
платників податків до органів ГУ ДПС області про визнання недійсними/нечинними
податкових повідомлень-рішень – 213 справ на суму 745,58 млн грн, розглянуто 101 справу
на суму 72,1 млн грн, з них на користь органів ГУ ДПС області – 55 справ на суму 31,5 млн
гривень.

Сектор інформаційної взаємодії
Головного управління ДПС у Тернопільській області

 

Щодо 1825-денного мінімального строку зберігання документів

Відповідно до абзацу першого п. 44.1 ст. 44 Податкового кодексу України (далі –
ПКУ) для цілей оподаткування платники податків зобов’язані вести облік доходів, витрат та
інших показників, пов’язаних з визначенням об’єктів оподаткування та/або податкових
зобов’язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової
звітності, інших документів, інформації, пов’язаних з обчисленням і сплатою податків і
зборів, ведення яких передбачено законодавством.
28.04.2023 набрав чинності Закон України від 20 березня 2023 року № 2970-IX «Про
внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо
імплементації міжнародного стандарту автоматичного обміну інформацією про фінансові
рахунки» (далі – Закон № 2970), яким, зокрема, у п. 44.3 ст. 44 ПКУ передбачено нові вимоги
щодо 1825-денного мінімального строку зберігання документів.
Згідно з п. 44.3 ст. 44 ПКУ платники податків зобов’язані забезпечити зберігання
документів та інформації, визначених п. 44.1 ст. 44 ПКУ, а також документів, пов’язаних із
виконанням вимог законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на
контролюючі органи, протягом визначених законодавством строків, але не менше:
2555 днів – для документів та інформації, необхідних для здійснення податкового
контролю, відповідно до ст.ст. 39 і 39 прим. 2, п. 141.4 ст. 141 ПКУ (п.п. 44.3.1 п. 44.3 ст. 44
ПКУ);
1825 днів – для первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової
звітності, інших документів, пов’язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення
яких передбачено законодавством, що складаються особами, визначеними п. 133.1 ст. 133,
п.п. 133.2.2 п. 133.2 та п. 133.4 ст. 133 ПКУ, а також юридичними особами, які обрали
спрощену систему оподаткування, за винятком документів, до яких застосовується більш
тривалий строк зберігання згідно з п.п. 44.3.1 п. 44.3 ст. 44 ПКУ (п.п. 44.3.2 п. 44.3 ст. 44
ПКУ);
1095 днів – для інших документів, на які не поширюються вимоги підпунктів 44.3.1 та
44.3.2 п. 44.3 ст. 44 ПКУ (п.п. 44.3.3 п. 44.3 ст. 44 ПКУ);
1095 днів – для документів, пов’язаних з виконанням вимог іншого законодавства,
контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, включаючи дозвільні
документи (абзац перший п.п. 44.3.4 п. 44.3 ст. 44 ПКУ).
Строки зберігання документів та інформації, визначені п. 44.3 ст. 44 ПКУ,
розраховуються з дня подання податкової звітності чи іншої звітності, передбаченої ПКУ,
для складення якої використовуються зазначені документи та/або інформація, а в разі її
неподання – з передбаченого ПКУ граничного строку подання такої звітності, а для
документів, пов’язаних з виконанням вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням
якого покладено на контролюючі органи, – з дня здійснення відповідної господарської
операції (для відповідних дозвільних документів – з дня завершення строку їх дії) (абзац
другий п.п. 44.3.4 п. 44.3 ст. 44 ПКУ).
При ліквідації платника податків документи, визначені п. 44.1 ст. 44 ПКУ, за період
діяльності платника податків не менш як 1825 днів (2555 днів – для документів та
інформації, необхідних для здійснення податкового контролю, відповідно до ст.ст. 39 і 39
прим. 2, п. 141.4 ст. 141 ПКУ), що передували даті ліквідації платника податків, у
встановленому законодавством порядку передаються до архіву (абзац третій п.п. 44.3.4 п.
44.3 ст. 44 ПКУ).
Передбачені п. 44.3 ст. 44 ПКУ строки зберігання документів та інформації
продовжуються на період зупинення відліку строку давності у випадках, передбачених п.
102.3 ст. 102 ПКУ (абзац четвертий п.п. 44.3.4 п. 44.3 ст. 44 ПКУ).
Пунктом 4 розд. ІІ Закону № 2970 встановлено, що нові вимоги щодо 1825-денного
мінімального строку зберігання документів, передбачені п. 44.3 ст. 44 ПКУ, застосовуються
до документів, які розроблено:
до дня набрання чинності Законом № 2970, строк зберігання яких не закінчився на
день набрання чинності Законом № 2970; починаючи з дня набрання чинності Законом № 2970;
особою, стосовно якої на день набрання чинності Законом № 2970 розпочато, але не
завершено процедуру припинення (ліквідації);
особою, стосовно якої прийнято рішення про ліквідацію після набрання чинності
Законом № 2970.

Сектор інформаційної взаємодії
Головного управління ДПС у Тернопільській області