В порядку інформування

  • 402

Фото без опису

У зв’язку з останньою публікацією жителя громади, депутата Микулинецької селищної ради,  стосовно   питання  Струсівського «Музею», виникла необхідність проінформувати  громадськість щодо даного питання.

Музей, в першу чергу,  – це своєрідний центр,   який акумулює краєзнавчі та історичні дослідження, присвячені передумовам і перебігу подій, задля збереження культурно-історичних і природничо-наукових цінностей, накопичення та поширення знань через вивчення і демонстрацію унікальних пам’яток матеріальної культури. Окрім того,   створення музею на території громади та його функціонування  - це, в першу чергу   престиж громади,  збільшення туристичних маршрутів,  своєрідний бренд для громади, який зможе характеризувати її  з кращої сторони.  Тобто, створення  музею на території громади  гарна мета,селищна рада зацікавлена у його функціонуванні,  але питання  потребує детального вивчення і проведення  всіх дій, згідно чинного законодавства, адже  недотримання всіх  вимог законодавчих актів не дасть можливість  зареєструвати музей і  не дасть можливості  фінансувати заклад.

 Рішенням Микулинецької селищної ради №2418 від 22 грудня 2022року «Про надання офіційного статусу музею»,  за пропозицією депутата селищної ради Дзвінки Ігоря Никифоровича,  надано статус музею, який знаходиться за адресою вул.  Братів Гірняків буд.4 в с. Струсів Тернопільського району, Тернопільської області, -

зазначене рішення  прийнято передчасно,  адже згідно Закону України «Про музеї та музейну справу»:

Стаття 7. Створення музеїв:

Музеї можуть засновуватися на будь-яких формах власності, передбачених законами. Засновниками музеїв можуть бути відповідні органи виконавчої влади, органи місцевого самоврядування, юридичні та фізичні особи.

Рішення про створення музеїв приймають їх засновники.

Для створення музею засновники повинні забезпечити:

формування музейного зібрання;

матеріальну базу - відповідно обладнані приміщення для зберігання, консервації та реставрації музейних предметів, для експозицій і виставок, для проведення культурно-освітньої роботи, роботи наукових працівників музею, а також приміщення для забезпечення належного рівня обслуговування відвідувачів;

умови для охорони музею, оснащення його засобами охоронної та пожежної сигналізації;

фінансування та кадри для належного його функціонування;

роботу музею за чітким розкладом.

Музеї є юридичними особами, крім тих, що створюються і діють у складі підприємств, установ, організацій та закладів освіти.

Засновники музею можуть створювати філії та відділи музею, що не є юридичними особами.

Земельні ділянки, інші природні ресурси, необхідні для створення музею, надаються в користування у встановленому законодавством порядку.

Музеї можуть створюватись і діяти в усіх організаційно-правових формах.

Стаття 8. Статут музею

Музей діє на підставі статуту (положення), що затверджується його засновником чи засновниками.

У статуті (положенні) музею визначаються:

назва музею, його статус, склад засновників, їх права та обов'язки;

організаційна структура, основні завдання та напрями діяльності;

джерела надходження коштів і їх використання, склад майна музею, порядок його реорганізації та ліквідації, умови збереження музейного зібрання у разі ліквідації музею;

інші умови діяльності музею.

Стаття 9. Державна реєстрація музеїв

Державна реєстрація музеїв незалежно від форм власності проводиться за їх місцезнаходженням відповідно до закону.

Музеї, створені у складі підприємств, установ, організацій, закладів освіти, реєстрації не підлягають. Порядок обліку таких музеїв визначає центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сферах культури та мистецтв.

Отже, прийняттю вищезгаданого  рішення   Микулинецької селищної ради №2418 від 22 грудня 2022року «Про надання офіційного статусу музею», мало передувати детальне вивчення  самої процедури створення  музею та його реєстрації, обліку.   Жодних документів стосовно вивчення  до рішення сесії доданих немає, окрім  депутатського звернення. Тобто, процедура не вивчена, не враховані всі юридичні аспекти даного питання:

Тобто по факту :

-  статус музею надано,   але  музей  не створено ( не засновано) ; не встановлено класифікацію  музею ,   його тип та  профіль;

- приміщення, якому надано статус музею –  зареєстроване як безхазяйне майно  (на даний час проходить процедура взяття самого прощення на баланс, після чого можна буде проводити всі інші дії);

 Відповідно до статті  335 Цивільного Кодексу України «1. Безхазяйною є річ, яка не має власника або власник якої невідомий. 2. Безхазяйні нерухомі речі беруться на облік органом, що здійснює державну реєстрацію прав на нерухоме майно, за заявою органу місцевого самоврядування, на території якого вони розміщені. Про взяття безхазяйної нерухомої речі на облік робиться оголошення у друкованих медіа.

Після спливу одного року з дня взяття на облік безхазяйної нерухомої речі вона за заявою органу, уповноваженого управляти майном відповідної територіальної громади, може бути передана за рішенням суду у комунальну власність

Отже, звернення до суду про передачу безхазяйного  нерухомого майна у  комунальну власність територіальної громади, обов’язкове, передбачене ст. 335 ЦК України, із відповідною витриманою процедурою, відповідно до ст. 330 ЦПК  кодексу України.    

 

Відповідні роз’яснення щодо процедури по безхазяйному майну надає Західне міжрегіональне управління міністерства юстиції на своєму  сайті : https://pzmrujust.gov.ua/yurydychni-konsultatsii/2345-poriadok-vziattia-na-oblik-bezkhaziainoho-nerukhomoho-maina-10062019