Верифікація одержувачів пенсій, соціальних послуг, страхових виплат, житлових субсидій та пільг
Органами Пенсійного фонду України постійно проводиться верифікація особистих даних отримувачів пенсій, соціальних послуг, страхових виплат, житлових субсидій та пільг, які містяться в електронних пенсійних справах та особових рахунках. Правові та організаційні засади здійснення верифікації та моніторингу державних виплат в Україні визначені Законом України від 03 грудня 2019 року №324-ІХ «Про верифікацію та моніторинг державних виплат». Метою Закону є підвищення адресності державних виплат, сприяння розбудові системи соціального забезпечення, а також забезпечення справедливого та ефективного використання бюджетних коштів. До державних виплат, які підлягають верифікації згідно цього Закону відносяться, зокрема, пенсії, соціальні послуги, страхові виплати, житлові субсидії та пільги.
Тобто верифікація – це комплекс заходів щодо збору та перевірки достовірності інформації, що визначена законодавством для призначення, нарахування та/або здійснення державних виплат і впливає на визначення права на отримання та розмір таких виплат, а також виявлення невідповідності даних у автоматизованих інформаційних системах, реєстрах, базах даних.
Отримувачі пенсії, соціальних послуг, страхових виплат, житлових субсидій та пільг, у разі виникнення таких обставин, як:
-
отримання нового зразка паспорту громадянина України – ІД картка;
-
отримання нового паспорта у зв’язку з втратою старого;
-
зміни прізвища, ім’я та по-батькові;
-
зміни номера облікової картки платника податків;
-
зміна місця реєстрації (прописки) або при знятті з реєстрації;
-
виїзд за межі держави – повинні повідомити органи Пенсійного фонду та надати оригінали таких документів.
Тож, у разі отримання повідомлення від органів Фонду про необхідність звернення з відповідним документом, необхідно без зволікання звернутись з необхідними документами для проведення ідентифікації та актуалізації даних.