Новини ГУ ДПС у Тернопільській області 17.04.2025

  • 45

Фото без опису

Без чека і без гарантії: у Тернополі продавали велосипеди зі значними порушеннями

Днями фахівці підрозділу фактичних перевірок Головного управління ДПС у Тернопільській області виявили ряд значних порушень з боку одного з місцевих підприємців, який реалізовував складну побутову техніку, зокрема електричні велосипеди, без дотримання елементарних вимог законодавства.

Зокрема, підприємець не зареєстрував касовий апарат (РРО/ПРРО) та не видавав покупцям фіскальні чеки, як цього вимагає закон. Для клієнтів це означає одне: жодної гарантії, жодного доказу покупки, жодного захисту прав.

Крім того, перевірка виявила:

  • відсутність обліку товарів;
  • незареєстрованих найманих працівників, які фактично виконували трудові функції;
  • мінімальне декларування доходів у попередніх звітних періодах. До прикладу, за 2024 рік підприємець задекларував всього 56 тис. грн доходу, а за весь 2023 рік – взагалі лише 10 тис. грн, тоді як ціна одного велосипеда у цього підприємця часто значно вища.

За результатами контрольно-перевірочних заходів ФОП нараховано понад 500 тис. грн штрафних санкцій, а також зобов’язано оформити офіційно працівників.

Податкова служба області вкотре наголошує, що фіскальний чек – це не бюрократія. Це ваша гарантія як покупця, підтвердження законної покупки, можливість обміну чи повернення товару, а також внесок у бюджет держави.

Вимагайте фіскальний чек, це у ваших інтересах!

Також закликаємо усіх суб’єктів підприємництва регіону: реєструйте РРО/ПРРО, видавайте фіскальні чеки, оформлюйте найманих працівників та сумлінно декларуйте доходи. Це не лише вимога закону, а ваш внесок у справедливу економіку, соціальну стабільність і сильну державу. Пам’ятайте: чесний бізнес – це повага до клієнта, своєї репутації й насамперед країни, у якій ви працюєте.

 

Декларування-2025: чи потрібно подавати декларацію, якщо отримали нецільову благодійну допомогу?

Фізичні особи мають подавати річну декларацію про доходи, якщо це передбачено Податковим кодексом України (ПКУ). Але є винятки.

Декларацію не потрібно подавати, якщо людина отримувала доходи тільки від податкових агентів (наприклад, роботодавців), незалежно від суми і виду доходу.

Також декларація не подається в інших випадках, прямо вказаних у ПКУ.

Що стосується нецільової благодійної допомоги (гроші або інша допомога, яку надали без конкретної мети), то:

  • якщо сума такої допомоги протягом року не перевищує встановлений ліміт (він дорівнює прожитковому мінімуму для працездатної особи на 1 січня року, помноженому на 1,4 і округленому до 10 гривень), то вона не оподатковується, і декларацію подавати не потрібно;
  • якщо ж сума перевищує ліміт, тоді фізособа зобов’язана подати річну декларацію і вказати суму цієї допомоги.

Юридичні особи, які надають таку допомогу, зазначають її у своїй податковій звітності.

Важливо: ці правила не стосуються виплат від профспілок своїм членам – для них діють інші правила, прописані в ПКУ.

Довідково. Порядок подання фізичними особами – платниками податку на доходи фізичних осіб податкової декларації про майновий стан і доходи встановлений статтею 179 ПКУ.

Сума нецільової благодійної допомоги, що не включається до оподатковуваного доходу у 2025 році становить 4240,00 гривень.

Усе про декларування доходів, отриманих у 2024 році – у банері ГУ ДПС у Тернопільській області за посиланням https://tr.tax.gov.ua/deklaratsiyna-kampaniya-2025/.

 

Податок на додану вартість: внесок Тернопільщини зріс на 45%

Упродовж першого кварталу 2025 року суб’єкти господарювання Тернопільщини спрямували до державного бюджету 884,9 млн грн податку на додану вартість (ПДВ). Це на 277,8 млн грн, або на 45,8% більше порівняно з аналогічним періодом 2024 року.

Податок на додану вартість стабільно залишається одним із ключових бюджетоформуючих джерел, адже за підсумками кварталу забезпечив понад третину усіх надходжень до державного бюджету з області.

Станом на початок квітня 2025 року в Тернопільській області офіційно зареєстровано 3579 платників ПДВ. Із них 2935 – це юридичні особи, а 644 – фізичні особи-підприємці. Порівняно з аналогічною датою минулого року, кількість платників зросла на 88 осіб, що свідчить про поступове розширення підприємницького середовища регіону.

Зростання надходжень ПДВ є результатом активізації господарської діяльності та відповідального ставлення бізнесу до виконання податкових зобов’язань.

Податкова служба й надалі працює над удосконаленням сервісів, забезпеченням прозорих умов ведення бізнесу та партнерською взаємодією з платниками податків.

 

ФОП стоять на захисті країни – ДПС на боці ФОП

Військовослужбовці та особи, які були демобілізовані, можуть звернутися до податкових органів із заявою про неможливість виконання своїх податкових обов’язків через проходження військової служби.

Таке звернення дозволяє уникнути необґрунтованого виникнення податкового боргу за той період, коли виконання зобов’язань було неможливим з об’єктивних причин.

Цей інструмент передбачений чинним податковим законодавством і має на меті підтримати тих, хто боронить Україну.

Фото без опису

Фото без опису

 

Як правильно заповнювати платіжку при переказі коштів на єдиний рахунок

Коли платник податків перераховує кошти на єдиний рахунок, важливо правильно заповнити платіжне доручення — документ, за яким відбувається платіж.

Довідково. Єдиний рахунок – це спеціальний рахунок, відкритий в Казначействі на ім’я Державної податкової служби України. На нього можна переказувати гроші однією сумою, а потім ці кошти будуть розподілені на різні податки, збори або єдиний соціальний внесок.

При заповненні платіжного доручення на переказ коштів на єдиний рахунок, є два важливі поля:

  • «Отримувач» – завжди вказується Державна податкова служба України. Її реквізити (назва, код, номер рахунку) інформація отримується в електронному кабінеті після того, як платника включать до Реєстру платників, які користуються єдиним рахунком.
  • «Призначення платежу» – саме тут потрібно бути уважним, і є кілька варіантів, як його заповнювати, залежно від ситуації.

Варіант 1. Не вказується, на які саме податки йдуть кошти.

Тобто платник переказує суму на єдиний рахунок, не уточнюючи, на який податок, внесок чи платіж. У полі «Призначення платежу» заповнюється лише одне поле – «Додаткова інформація запису». Наприклад, можна написати «Переказ на єдиний рахунок для податкових платежів».

У Електронному кабінеті можна самостійно розподілити кошти на конкретні податки (ПДВ, податок на прибуток, ЄСВ тощо).

Якщо платником не розподілена сума, то податковий орган автоматично це зробить, згідно з інформацією наявній в обліковій справі.

Варіант 2. Одразу платником зазначається, куди мають іти кошти.

Щоб кошти надійшли, наприклад, на ЄСВ або податок на доходи фізичних осіб вказується це чітко в платіжному дорученні.

У такому разі потрібно заповнити більше інформації:

  • номер рахунку, куди мають піти кошти;
  • сума податку — скільки саме потрібно зарахувати;
  • інформація про податкове повідомлення-рішення — якщо платите за конкретним документом від податкової;
  • додаткова інформація — наприклад, «Сплата ЄСВ за 1 квартал 2025 року».

Варіант 3. Можна однією платіжкою сплатити кілька податків.

Так теж можна. У цьому випадку в одному платіжному дорученні вказується кілька напрямів (наприклад, частина – на ПДФО, частина – на ЄСВ).

Важливо: У полі «Призначення платежу» ви повторюєте інформацію стільки разів, скільки податків оплачуєте, вказуючи для кожного:

  • номер рахунку;
  • суму;
  • за який податок і період йде платіж

 

Оренда під контролем: рієлторам нагадали про податкову відповідальність

Як рієлторам працювати чесно, прозоро та в межах чинного законодавства – про це йшлося під час робочої зустрічі представників податкової служби Тернопільщини з місцевими рієлторами, зокрема представниками Тернопільського регіонального відділення Асоціації фахівців з нерухомості України.

Основну частину семінару провів начальник відділу адміністрування податків з громадян та осіб, які провадять незалежну професійну діяльність, податку на майно та місцевих зборів з фізичних осіб, розгляду звернень платників податків управління оподаткування фізичних осіб ГУ ДПС у Тернопільській області Сергій Беркутов. Він розповів про податкові вимоги до тих, хто надає посередницькі послуги з оренди житла, та акцентував увагу на обов’язковості інформування податкових органів про укладені ріелторами договори оренди.

«На жаль, ця вимога часто ігнорується. Рієлтори забувають, що за неподання такої інформації передбачена адміністративна відповідальність. Крім того, це призводить до втрат бюджетів, особливо місцевого», – наголосив Сергій Беркутов.

Податківець пояснив, – коли подається інформація про договори оренди, це дозволяє ідентифікувати фізичних осіб – орендодавців. А ті, в свою чергу, зобов’язані подати декларацію про майновий стан і доходи та сплатити податки: ПДФО та військовий збір.

За словами посадовця, на Тернопільщині офіційно працює 150 фізичних осіб – підприємців, які займаються посередницькою діяльністю у сфері нерухомості. Проте декларацію за 2024 рік подали лише 130 із них. Задекларована загальна сума доходів склала лише 2,8 млн грн, що в середньому – 21,5 тис. грн на одного рієлтора за рік. Ці цифри викликають закономірні запитання щодо прозорості ведення бізнесу.

Робоча зустріч відбулася у форматі продуктивного діалогу, під час якої Сергій Беркутов надав рієлторам конкретні відповіді на запитання, щодо особливостей застосування норм податкового законодавства, які регулюють їхню діяльність, а також висловив сподівання на результативну співпрацю в майбутньому.

Сектор інформаційної взаємодії
Головного управління ДПС у Тернопільській області