Просимо мешканців громади ознайомитися з оновленим проектом Плану соціально-економічного розвитку Микулинецької ОТГ на 2018 рік!
Просимо Вас ознайомитися зі змістом даного документу. Якщо у Вас будуть зауваження або пропозиції, ви можете викласти їх письмово і принести за адресою Микулинецької селищної ради (вул.Степана Бандери 11) або електронним листом на е-мейл селищної ради - 04396302@mail.gov.ua (з приміткою у темі листа "Щодо Плану СЕР громади")
ПРОЕКТ
План соціально-економічного розвитку Микулинецької
об’єднаної територіальної громади
на 2018 рік
- ВСТУП
План соціально-економічного розвитку Микулинецької об’єднаної територіальної громади на 2018 рік (надалі План) розроблений виконавчим комітетом на основі аналізу поточної ситуації в господарському комплексі об’єднаної громади виходячи із загальної соціально-економічної ситуації, що склалася на відповідній території, з урахуванням можливостей та місцевих ресурсів, відповідно до пріоритетних напрямків розвитку населених пунктів об’єднаної територіальної громади.
Програма розроблена на підставі Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні”; Закон України “Про добровільне об’єднання територіальних громад”; Закону України «Про державне прогнозування та розроблення програм економічного і соціального розвитку України» від 23.03.2000 р. № 1602- ІІІ; постанови Кабінету Міністрів України від 26 квітня 2003 р. № 621 «Про розроблення прогнозних і програмних документів економічного і соціального розвитку та складання проекту державного бюджету»; Постановаи КМУ “Про схвалення Прогнозу економічного і соціального розвитку України на 2018 - 2020 роки” від 31 травня 2017 року № 411; Наказу Мінрегіону України “Про затвердження методичних рекомендацій щодо формування і реалізації прогнозних та програмних документів соціально-економічного розвитку об'єднаної територіальної громади” від 30 березня 2016 року № 75.
В основі проекту Програми враховані ключові положення, визначені Стратегією розвитку Тернопільської області на період до 2020 року (затверджена рішенням Тернопільської обласної ради від 04.01.2016 № 28) та Планом заходів з реалізації у 2018-2020 роках Стратегії розвитку Тернопільської області на період до 2020 року (затверджений рішенням Тернопільської обласної ради від 02.08.2017 № 694).
Мета Плану - вироблення та втілення єдиної політики розвитку Микулинецької об’єднаної територіальної громади у 2018 році в контексті єдиної політики розвитку Теребовлянського району та Тернопільської області, що вимагатиме реалізації пріоритетів у соціальній та економічних сферах із запровадженням чіткої взаємодії з усіма гілками влади.
Основною метою Плану є створення умов для повноцінного функціонування об’єднаної громади.
- АНАЛІТИЧНА ЧАСТИНА
Микулинецька об’єднана територіальна громада утворена 12 серпня 2015 року в рамках адміністративно-територіальної реформи 2015 року. До складу громади увійшли населені пункти: смт. Микулинці та села Ладичин, Дворіччя, Воля, Заздрість, Кривки, Конопківка.
Микулинецька об’єднана територіальна громада згідно з адміністративно-територіальним устроєм України входить до складу Теребовлянського району Тернопільської області.
Відстань від адміністративного центру громади до районного центру — 12 км. Відстань від адміністративного центру громади до обласного центру — 20 км.
Територія селищної громади є нерозривною, i межі визначаються по зовнішніх межах юрисдикції рад територіальних громад, що об’єдналися (смт. Микулинці та села Ладичин, Дворіччя, Воля, Заздрість, Кривки, Конопківка)
Територія громади межує:
1. північного сходу — с. Прошова Тернопільського району;
2. північного заходу — с. Настасів Тернопільського району;
3. півночі — с. Лучка Теропільського району;
4. сходу — с. Остальці Тереобвлянського району;
5. півдня — смт. Дружба Теребовлянського району;
6. заходу — с. Багатківці Теребовлянського району.
Територія громади займає площу 94 км2.
Населення громади становить 7993 чоловік, при цьому динаміка являється негативною i становить близько 2%. Переважна частина населення зайнята у сільському господарстві та його переробці. Основою зайнятості населення є робота на ТДВ «Булат», ТОВ «Микулинецький Бровар», ТОВ «Микулинецький Бровар Плюс» ТДВ «Микулинецьке» ПАП «Тернопільське», ПП «Прогрес Агро», санаторій «Медобори», ПП «Катруб», ТОВ «Микулинецький хлібзавод», Теребовлянське РАЙСТ, ТОВ «Микулинецьке АПТ 16144».
Через території громади проходить залізничне сполучення Південно-західної залізниці. Основним автомобільним сполученням є автомобільний шлях Тернопіль – Чернівці.
Основою промислової та економічної інфраструктури є наявність базових потужностей на ТДВ «Булат», ТОВ «Микулинецький Бровар», ТДВ «Микулинецьке», ПАП «Тернопільське», санаторій «Медобори», ТОВ «Микулинецький хлібзавод», Теребовлянське РАЙСТ.
На території Микулинецької ОТГ діє ряд приватно-орендних господарств, приватних підприємств та фізичних осіб підприємців.
Інформація щодо закладів соціальної сфери громади:
Кількість закладів, що утримуються за рахунок бюджету органів місцевого самоврядування у тому числі: |
|
|
1 |
|
2 |
|
2 |
|
3 |
|
1 |
|
6 |
|
3 |
|
3 |
|
1 |
|
1 |
Фінансово-бюджетна ситуація об’єднаної територіальної громади
Основними джерелами фінансування діяльності Микулинецької селищної ради у 2017 році були власні доходи у сумі 10220,800 тис.грн. Уточнений річний план становив 14260,000 тис.грн., відсоток виконання річного бюджету станом на 01.11.2017 року становить 111%. Освітня субвенція у сумі 9982,000 тис.грн., медична субвенція у сумі 6027,900 тис.грн.
Одним із основних чинників фінансової допомоги громаді з боку держави є виділення коштів інфраструктурної субвенції для розвитку ОТГ. Микулинецька громада отримала даної субвенції на суму 2,4354 млн.грн., за рахунок яких у поточному році реалізовується 2 інфраструктурних проекти.
Протягом 2016-2017 років було реалізовано ряд проектів у сферах водопостачання, благоустрою території ОТГ, реконструкції та капітального ремонту об’єктів інфраструктури за рахунок місцевого бюджету, державної субвенції та коштів інвесторів. Це значно покращило умови проживання для жителів сіл громади.
SWOT – аналіз громади
Сильні сторони |
Слабкі сторони |
Вдале географічне розташування та привабливі ландшафти |
Відсутність привабливих туристичних пропозицій
|
Наявність сірководневих джерел |
Відсутність реклами |
Діючі рекреаційні заклади |
Поганий стан пам’яток архітектури
|
Наявність туристично-привабливих об’єктів |
Відсутність інфраструктури ринкових послуг
|
Історичний міський статус Микулинець
|
Недостатність у селах громади переробних підприємств с/г продукції та мережі збуту
|
Наявність автотранспортного підприємства |
Низька народжуваність та негативний механічний приріст населення
|
Наявність підприємства з вивозу побутових відходів |
Відсутність або низький рівень водозабезпечення сільських територій
|
Наявність великого брендового підприємства |
Низький рівень доходів населення
|
Вирощування овочів та фруктів |
Низька соціальна активність населення
|
Наявність сировинної бази молока |
Поганий стан внутрішніх доріг у громаді
|
Наявність діючих промислових підприємств |
Забруднення території через діяльність промислових підприємств
|
Наявність комплексного позашкільного навчально-виховного закладу для дітей та юнацтва |
Відсутність досвіду залучення позабюджетних коштів
|
Можливості громади |
Загрози громади |
Розвиток курортно-оздоровчого потенціалу громади |
Залежність від дотацій державного бюджету |
Розвиток туристичної галузі (в т.ч. культурно-історичного та релігійного спрямування) |
Нестабільність законодавства України |
Залучення державних та позабюджетних коштів для реконструкції історичних пам’яток
|
Відтік населення продуктивного віку за межі громади |
Можливість створення комплексу соціальних та адміністративних послуг
|
Нестабільність політичної ситуації в Україні |
Розвиток переробки с/г продукції на території громади |
Зменшення рівня питних ґрунтових вод |
Розвиток талановитої молоді; оздоровлення і активного відпочинку дітей та юнацтва на базі існуючих інститутів
|
Загроза монополізації ринку збуту |
Розвиток інфраструктури для культурного, змістовного відпочинку
|
Критичне скорочення купівельної спроможності мешканців громади |
Зростання попиту на екологічно чисту сг продукцію |
|
Можливість використання альтернативних джерел енергозабезпечення |
|
- ЦІЛІ ТА ПРІОРИТЕТИ РОЗВИТКУ ОБ’ЄДНАНОЇ ТЕРИТОРІАЛЬНОЇ ГРОМАДИ
В процесі опрацювання матеріалів діагностики стану громади, в рамках обговорення Стратегічної групи та із врахуванням результатів соціологічного дослідження думки мешканців було визначено два стратегічні пріоритети, які повинні стати підставою майбутнього розвитку Микулинецької об’єднаної громади. Цими пріоритетами є:
- Розвиток місцевої економіки
- Підвищення якості життя, середовищ і якості послуг для мешканців громади
Сформульовані таким чином пріоритети становлять одночасно головні цілі Стратегії, в рамках яких громада повинна сконцентрувати левову частку власних ресурсів: фінансових, трудових, часових. При цьому, кожен із зазначених пріоритетів містить перелік операційних цілей, поетапне досягнення яких є запорукою досягнення цілей стратегічного рівня. Таким чином, змістовне наповнення діяльності, передбачене у часових рамках реалізації Стратегії розвитку до 2025 р., є завершеним та таким, яке дозволятиме об’єднаній громаді досягнути максимального ефекту від використання апріорі обмежених ресурсів.
Структура операційних цілей в рамках стратегічної цілі 1 «Розвиток місцевої економіки» є такою:
Рисунок. Структура цілей стратегічного напряму 1