Ви ще не уклали декларацію з сімейним лікарем ? Це вкрай ВАЖЛИВО ! Даємо відповіді на найчастіші запитання, щодо підписання декларації.

  • 73

Сімейні лікарі є першою ланкою у боротьбі проти COVID-19. Окрім того, що сімейні лікарі, терапевти та педіатри стали провідниками у системі охорони здоров’я, для своїх пацієнтів вони є опорою та тією точкою в медичній системі, якій можна довіряти.

Кожен вільно може обрати свого порадника, отримувати нагадування від лікаря про вакцинацію. Українці мають можливість запитати як діяти у разі виникнення тієї чи іншої проблеми зі здоров'ям.

Тим часом у багатьох пацієнтів все ще є багато питань до цієї кампанії. Відтак, пояснюємо деталі підготовки і власне процедуру підписання договору з сімейним лікарем.

Що таке декларація ?

Декларація – це документ, який підтверджує, що пацієнт хоче обслуговуватись саме у цього лікаря. Так, підписуючи декларацію з конкретним лікарем, ви повідомляєте державу (НСЗУ), що оплата за ваше обслуговування має находити у цей медзаклад. Але декларація не є юридичним документом і не підписується "раз і назавжди": у будь-який момент ви можете укласти декларацію з іншим терапевтом, педіатром чи сімейним лікарем. У такому випадку не треба скасовувати попередню декларацію – достатньо просто укласти нову декларацію з обраним лікарем, а зміни автоматично зафіксуються у системі.

Якщо адрес прописки не там де місце проживання ?

Ви вільні у своєму виборі – не мусите підписувати декларацію за місцем прописки чи проживання. Немає такої законодавчої вимоги – підписувати декларацію лише за місцем прописки. Ви можете обрати будь-якого лікаря, якому довіряєте і чиє місце розташування зручне для вас.

Якщо лікар відмовить у підписанні договору?

Єдина можлива причина відмови лікаря у підписанні договору – якщо він уже набрав максимально рекомендовану кількість пацієнтів: сімейний лікар може обслуговувати 1 800 пацієнтів, терапевт – 2 000, педіатр – 900. Ця цифра може бути дещо більшою для лікарів, які працюють у селах. Наприклад, якщо у селі проживає 2 000 людей, то всі вони отримають змогу підписати декларацію з сімейним лікарем. Без медичної допомоги не залишиться ніхто. Це питання контролюватиме Національна служба здоров’я України.

Коли кінцевий термін вибору лікаря?

Це поняття у медичній реформі досить гнучке. Кінцевого терміну як такого немає. Ви можете і зовсім не підписувати ніякої декларації. Тут буде різниця тільки у фінансуванні. До 2020 року діятиме перехідний період, коли лікарі, які мають підписані з пацієнтами декларації, отримуватимуть оплату за них від НСЗУ, а за пацієнтів, які не мають підписаного договору, але звернулися до лікаря, заплатить держбюджет за "старими" правилами. Направлення до фахівців лікар так само даватиме навіть пацієнтам без підписаної декларації. З 2020 року "старі правила" фінансування не діятимуть – за пацієнта держава платитиме тільки тому лікарю, з яким підписана декларація. Якщо ви не хворієте і не звертаєтесь до лікаря – можна і не підписувати декларацію. Але якщо захворієте після 2020 року і не матимете договору з лікарем – заплатите за себе з власної кишені

Як підписати декларацію, куди йти?

Спершу – оберіть лікаря. Важливо: заклад, у якому працює обраний вами лікар, має бути підключеним до системи "Електронне здоров’я". Уточніть цю інформацію у реєстратурі або у лікаря, або перевірте самостійно на сайті e-health.

Далі покроково:

1. Зверніться у медзаклад, де працює терапевт, педіатр чи сімейний лікар, з яким ви хочете підписати декларацію. З собою потрібно мати паспорт, податковий номер і мобільний телефон. Якщо ви підписуєте декларацію з педіатром чи сімейним лікарем для дитини, то візьміть також свідоцтво про народження дитини.

2. Ваші дані та контактний телефон внесуть у систему "Електронне здоров‘я". Це зробить уповноважена особа закладу ПМД: в різних медзакладах це може бути або реєстратор, або медсестра, або лікар тощо.

Зверніть увагу: декларації укладаються виключно в електронній формі – не буде жодних бланків, форм, печаток тощо. Щоб пересвідчитись, що декларацію підписує реальна людина і унеможливити будь-які спроби шахрайства, введено підтвердження за допомогою СМС-коду, який надходить на номер вашого мобільного телефону. Так, після введення даних пацієнт отримує СМС із кодом на вказаний номер телефону, який уповноважена особа медзакладу вводить у систему "Електронне здоров‘я" для підтвердження.

Якщо у вас немає мобільного – не проблема: для підтвердження уповноважена особа медзакладу сфотографує чи відсканує оригінали ваших документів, щоб долучити їх до декларації в електронній системі.

3. Уповноважена особа медзакладу роздруковує із системи "Електронне здоров‘я" примірник декларації для перевірки.

Уважно перевірте усі свої дані. Якщо помітили помилку – скажіть про це уповноваженій особі медзакладу. Декларацію роздруковуватимуть доти, поки все не буде правильно.